تصویب نهایی قانون مربوط به املاک یهودیان در لهستان/ اسرائیل واکنش نشان داد

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به تصویب قانون محدودیت بازگرداندن املاک یهودیان در مجلس سنای لهستان واکنش نشان داد.

تصویب نهایی قانون مربوط به املاک یهودیان در لهستان/ اسرائیل واکنش نشان داد

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی اظهار کرد که تصویب قانون محدودیت بازگرداندن املاک یهودیان در مجلس سنای لهستان به شدت به روابط میان دو طرف لطمه می‌زند.

وی گفت: اسرائیل با نگرانی فراوان پیشرفت روند نهاد قانونگذاری لهستان درباره بازگشت حقوق مالکیت سلب شده از قربانیان هولوکاست را دنبال می‌کند. ما هر پیشرفتی در این روند قانونی را جدی می‌دانیم و قاطعانه از عزت و حقوق قربانیان هولوکاست دفاع خواهیم کرد.

لاپید ادامه داد: این قانون به طور جدی به روابط ما با لهستان آسیب می‌رساند. همانطور که قبلاً گفتم، لهستان به خوبی می‌داند کار درست چیست.

مجلس سنای لهستان جمعه قانونی را تصویب کرد که اساساً یهودیان را از پس گرفتن اموال دزدیده شده از خانواده‌های آنها در طول جنگ جهانی دوم در لهستان منع می‌کند.

پیش‌نویس این قانون پیشتر توسط مجلس نمایندگان لهستان تصویب شده بود که به موجب آن تمامی پرونده‌های شکایت املاک سرقت شده یهودیان به دست نازی‌ها که طی ۳۰ سال گذشته حل و فصل نشده، مشمول قانون مرور زمان شده و مختومه می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها