یک رهبر کرد سوریه: آماده گفت‌وگو با دمشق هستیم

عضو هیئت ریاست مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه تأکید کرد، این حزب آماده رایزنی با دمشق است و با هیچ کدام از قدرت‌های خارجی موجود در سوریه همراه نیست.

یک رهبر کرد سوریه: آماده گفت‌وگو با دمشق هستیم

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، آلدار خلیل در جریان سخنرانی خود در شهر «قامشلی» سوریه به مناسبت نهمین سالروز آغاز بحران در سوریه خاطرنشان کرد: با دوشادوشی و همبستگی اهالی شمال و شرق سوریه توانستیم به دستاوردهای مهمی دست یابیم.

وی در ادامه افزود، اعضای این حزب بی‌وقفه در معرض حملات به ویژه از سوی نیروهای ترکیه قرار داشته‌اند و این کشور با اقدامات وحشیانه توانست عفرین و سایر مناطق را تحت کنترل خود دربیاورد.

خلیل همچنین تأکید کرد که آنها تا زمان آزادسازی تمامی مناطق اشغالی آرام نخواهند شد و به مقاومت خود علیه اشغالگران و تروریسم ادامه خواهند داد.

وی اظهار کرد: اگر حزب دموکراتیک کردستان سوریه با نیروهای ترکیه در حمله علیه «کریلا» مشارکت کند، ما دست روی دست نخواهیم گذاشت.

خلیل در خصوص وضعیت سوریه گفت: نیروهای خارجی منطقه‌ای و بین‌المللی به خاطر منافع شخصی خود در این منطقه حضور دارند و بین آنها درگیری وجود دارد اما ما بخشی از این درگیری‌ نخواهیم شد و با هیچ کدام از آنها همراه نمی‌شویم و برای تضمین حمایت و حفاظت از ملت خود و دستیابی به آزادی آنها بی‌وقفه برای هر چیزی آماده خواهیم بود.

وی در خصوص موضع خود در قبال رایزنی با دمشق عنوان کرد، حل بحران سوریه از راه رایزنی سیاسی محقق می‌شود و اداره خودمختار کُرد همواره آماده است تا برای حل بحران سوریه با دولت این کشور بر سر میز مذاکرات بنشیند.

خلیل در پایان سخنرانی خود از تمامی نیروها و احزاب کُرد خواست تا از طرح‌های دشمنان کردستان سوریه پیروی نکنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها