نقش یک پزشک ساکن آمریکا در ماجرای ترور رئیس‌جمهور هائیتی

پلیس هائیتی در همکاری با ماموران سازمان اطلاعات کلمبیا از آمران و عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی پرده برداشت.

نقش یک پزشک ساکن آمریکا در ماجرای ترور رئیس‌جمهور هائیتی

اخبار منتشرشده پیرامون ترور ژوونل موئیس، رئیس جمهور هائیتی، از نقش یکی از مسئولان پیشین قوه قضائیه این کشور در این عملیات حکایت می‌کنند.

گفته می‌شود که این فرد تنها دو روز پیش از اجرای عملیات ترور اطلاعات لازمه را در اختیار دو مزدور کلمبیایی قرار داده است.

خورخه وارگاس، رئیس پلیس کلمبیا گفته است اکثر کسانی که در عملیات ترور جوونل موئیس نقش داشته‌اند، تا اندکی پیش از اجرای این عملیات از موضوع بی‌اطلاع بوده‌اند.

گزارش خورخه وارگاس متکی بر اطلاعاتی است که از طریق همکاری پلیس و نیروهای امنیتی هائیتی با نیروهای امنیتی کلمبیا و اینترپل به دست آمده است.

تاکنون پرونده‌هایی علیه این مسئول پیشین قوه قضاییه، یک سناتورسابق و همچنین یک شهروند دیگری هائیتی به اتهام مشارکت در قتل موئیس تشکیل شده‌ است.

بنا بر اظهارات خورخه وارگاس، گروهی متشکل از چهار نفر در اواخر ماه آوریل در هائیتی شکل می‌گیرد. پس از آن، ۲۰ مزدور کلمبیایی دیگر نیز به این جمع می‌پیوندند.

این افراد توسط یک شهروند ونزوئلایی در شهر میامی استخدام می‌شوند. آن‌ها درباره ماموریت خود چیزی نمی‌دانند. اکثر این افراد حتی تا زمان اجرای عملیات نیز از موضوع ترور رئیس جمهور هائیتی بی اطلاع بوده‌اند.

اعضای هسته کوچک فعال در این برنامه تروریستی تا دو روز پیش از اجرای این عملیات گمان می‌کردند که موضوع بر سر بازداشت جوونل موئیس است. روز پنجم ژوئیه، دو روز پیش از اجرای عملیات به آن‌ها گفته می‌شود که هدف از این اقدام ترور رئیس جمهور هائیتی است.

تا کنون ۱۸ شهروند کلمبیایی در ارتباط با ترور موئیس دستگیر شده و سه نفر از مزدوران متعلق به این کشور در درگیری با ماموران پلیس کشته شده‌اند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که یک پزشک هائیتی‌تبار ساکن آمریکا این مزدوران را با هدف ترور جوونل موئیس اجیر کرده است. پلیس اعلام کرده است که این پزشک با انگیزه دست یافتن به مقام ریاست جمهوری هائیتی این برنامه را طراحی و اجرا کرده است.

منبع: دویچه وله

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها