نخست‌وزیر ارمنستان: باکو قصد آغاز درگیریهای نظامی جدید در مرز دارد

نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت که آذربایجان قصد دارد درگیری های نظامی جدیدی را در قره باغ و مرز ارمنستان و آذربایجان آغاز کند.

نخست‌وزیر ارمنستان: باکو قصد آغاز درگیریهای نظامی جدید در مرز دارد

به گزارش تاس، نیکول پاشینیان در یک کنفرانس مطبوعاتی با رئیس شورای اروپا شارل میشل گفت: بر اساس اطلاعات منابع غیررسمی ، آذربایجان قصد دارد درگیری های نظامی جدیدی را در آرتساخ (جمهوری قره باغ) و در مرز ارمنستان و آذربایجان ایجاد کند. مظاهر آن را امروز در بخش نخجوان مرز ارمنستان و آذربایجان مشاهده می‌کنیم.

پاشینیان گفت: حوادث تحریک شده توسط آذربایجان به ما اجازه نمی دهد که در زمینه تعیین مرز و مشخص کردن مرز کار کنیم.

وی اعلام کرد که ارمنستان آماده است روند مذاکرات در مورد حل و فصل نهایی منازعه قره باغ را در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از سر بگیرد.

پاشینیان گفت: استفاده از زور و جنایات نمی‌تواند به حل منازعه قره باغ کمک کند ، حل و فصل آن فقط از طریق مذاکره تحت نظارت و تنها در قالب یک حکم بین المللی - گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا امکان پذیر است. من قبلا چندین بار گفته‌ام که ارمنستان آماده برای از سرگیری روند مذاکره مطابق با موارد بیانیه 13 آوریل گروه مینسک است.

این در حالی است که پاشینیان پیش از این با سرهنگ سرگئی ایستراتف، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار داشت.

در بیانیه کابینه دولت ارمنستان آمده است:‌ پاشینیان از همکاری ارمنستان و روسیه در دفاع و امنیت و همچنین همکاری آینده بالقوه بین دو کشور قدردانی کرد. دو طرف همچنین درباره اوضاع در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفتگو داشتند و دستورکاری برای همکاری بین روسای ستاد مشترک بین ایروان و مسکو و همچنین مسائل امنیتی منطقه‌ای بین دو طرف مطرح شد.

روز چهارشنبه،‌ وزارت دفاع ارمنستان گزارش یک مورد تیراندازی را در مرز منتشر کرد که در نتیجه آن یک سرباز ارمنستان کشته شد.

پس از اقدامات خصمانه در قره باغ که در پاییز سال گذشته میلادی پایان یافت،‌ چندین منطقه تحت کنترل دولت باکو درآمد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها