حمله به ۲ خط انتقال برق در کرکوک و صلاح الدین

وزارت برق عراق امروز (چهارشنبه) از حمله به دو خط انتقال برق در استان‌های کرکوک و صلاح الدین خبر داد.

حمله به ۲ خط انتقال برق در کرکوک و صلاح الدین

به گزارش شفق نیوز، وزارت برق عراق اعلام کرد خط انتقال برق شهید عبدالله القدیمه الدور در شمال سامرا در استان صلاح الدین هدف بمب گذاری قرار گرفت.

در بیانیه وزارت برق عراق آمده است: همزمان سه دکل در خط انتقال برق کرکوک به القیاره در مناطق مختلف هدف انفجار بمب قرار گرفت و منجر به سقوط یکی از این دکل‌ها در منطقه المجمعات در نزدیکی روستای المره در استان کرکوک شد.

وزارت برق عراق ادامه داد این دومین بار است که خط انتقال برق کرکوک به قیاره طی چهار روز گذشته هدف قرار می‌گیرد. خط انتقال برق شهید عبدالله القدیمه الدور در شمال سامرا نیز دو روز قبل هدف قرار گرفته بود که بلافاصله تعمیر شد اما امروز بار دیگر هدف بمب گذاری قرار گرفت.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که این هدف قرار دادن مکرر برج‌های انتقال برق در عراق، زمان، تلاش و هزینه زیادی را صرف خود کرده است که قرار است به افزودن پروژه‌های جدید برای پشتیبانی از سیستم قدرت الکتریکی کشور اختصاص یابد.

مقامات عراق طی چند روز اخیر از حملات متعدد به خطوط انتقال برق این کشور در دیالی، کرکوک و صلاح الدین خبر دادند و همین حملات منجر به قطعی مداوم برق در عراق شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها