رهبران بومی‌های کانادا از کاتولیک‌ها خواستند مراسم عشای ربانی را تحریم کنند

رسانه‌های محلی گزارش دادند، رهبران بومی‌های کانادا از کاتولیک‌ها خواستند تا مراسم عشای ربانی امروز (یکشنبه) را تحریم کنند.

رهبران بومی‌های کانادا از کاتولیک‌ها خواستند مراسم عشای ربانی را تحریم کنند

به گزارش خبرگزاری آناتولی، "بابی کامرون"، رئیس "جامعه مستقل ملل بومی" ضمن یادآوری وعده کلیسای کاتولیک برای پرداخت جبران خسارت ۲۰ میلیون دلاری به بازماندگان مدارس شبانه‌روزی سابق کودکان بومی، از کاتولیک‌ها خواست تا زمان پرداخت این غرامت مراسم و خدمات کلیسا را تحریم کنند.

وی افزود: آنها همچنان می‌توانند در سکوت در خانه‌هایشان نیایش کنند. این یک پیام جدی و محکم خواهد فرستاد. من از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می‌خواهم تا به کانادا سفر کند و به خاطر آنچه که در مدارس شبانه‌روزی سابق کودکان بومی که توسط کلیسا اداره می‌شدند، اتفاق افتاده، عذرخواهی کند.

کامرون همچنین از کلیسا خواست تا اسناد مربوط به تمامی این مدارس شبانه‌روزی سابق کودکان بومی را منتشر کند.

"فلیکس توماس"، یکی دیگر از رهبران بومیان کانادا گفت: بازماندگان این رویدادهای وحشتناک نیاز دارند همگان برای آنها بجنگند. ما به قهرمانان بیشتری نیاز داریم. بزرگ‌ترین قهرمانان در این موضوع می‌توانند مردم حاضر در کلیساها باشند. این کاری است که آنها می‌توانند انجام دهد. آنها می‌توانند به نشانه همبستگی روز یکشنبه به کلیسا نروند.

"بایرون لوئیس"، یکی دیگر از رهبران بومیان کانادا نیز به این درخواست‌ها برای اعتراض به کلیسا پیوست و گفت: این کار پیام ما را به اسقف‌ها، اسقف‌های اعظم و سپس به مقامات عالی‌رتبه‌تر می‌رساند.

وی افزود: ناراحت‌کننده است که مقامات کلیسای کاتولیک ادعا کرده‌اند که هیچ پولی برای پرداخت جبران خسارت به بازماندگان وجود ندارد، در حالی که آنها کلیساهای جدید در سراسر کانادا می‌سازند و کلیساهای قدیمی را بازسازی می‌کنند.

از ابتدای دهه ۱۸۹۰ تا سال ۱۹۹۶ میلادی حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی به زور از خانواده‌هایشان جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی در سراسر کانادا فرستاده شدند. در بسیاری از موارد این کودکان هنگام آموزش فرهنگ سفیدپوستان مورد ضرب و شتم و سوء استفاده‌های جنسی قرار گرفتند. برآورد شده که دست‌کم ۴۰۰۰ کودک کشته شده‌اند.

در هفته‌های گذشته دست‌کم ۱۰۰۰ گور بی‌نام و نشان در دو مدرسه شبانه روزی متعلق به کلیسای کاتولیک در بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان کشف شد. حکومت کانادا این مدارس را تامین مالی می‌کرده و از قرار معلوم، هیچ توجهی به سرنوشت کودکانی که به اجبار در آنجا بودند نداشته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها