مخالفت دادگاه آمریکا با اعطای مصونیت به خلیفه حفتر در لیبی

قاضی پرونده شکایت از رهبر نیروهای موسوم به ارتش

مخالفت دادگاه آمریکا با اعطای مصونیت به خلیفه حفتر در لیبی

به گزارش عربی۲۱، قاضی لئونی برینکما، قاضی پرونده شکایت علیه خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در ایالت ویرجینیا آمریکا اعلام کرد که وی از هیچگونه مصونیت قضایی در شکایت علیه او به اتهام ارتکاب "جنایت جنگی" برخوردار نیست.

آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که خلیفه حفتر به دادگاه اعلام کرده بود به عنوان "رئیس دولت" از مصونیت مقابل دادخواست‌های مطرح شده علیه او برخوردار است.

وی دادگاه را به رد پرونده‌های قضایی علیه خود ترغیب کرده و گفت که این یک موضوع سیاسی است و نیاز به بررسی مقامات اجرایی دارد.

اما قاضی لئونی برینکما اعلام کرد که حفتر نمی‌تواند مدعی مصونیت به عنوان "رئیس دولت" شود.

خلیفه حفتر با شکایت‌های قضائی در آمریکا به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی در لیبی مواجه است که این دادخواست‌ها، املاک وی در آمریکا را که ارزشش به میلیون‌ها دلار می‌رسد، هدف قرار داده تا از وی غرامت‌هایی برای قربانیان جنگ در لیبی گرفته شود.

شکایت‌هایی که شهروندان لیبیایی ارائه کرده‌اند، با هدف تحقق عدالت است و آنها خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی را به ارتکاب جنایت‌های جنگی از جمله بمباران خانه‌های غیرنظامیان بی دفاع و شکنجه زندانیان و اعدام آنها در شهرهای مختلف لیبی متهم می‌کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها