ادای مضحک سعودی ها:

ایران برای احیای امپراتوری نابود شده، تلاش می‌کند!

وزیر خارجه سعودی در اظهاراتی علیه ایران مدعی شد:ایران برای احیای امپراتوری که هزاران سال پیش نابود شد، تلاش می‌کند و با توسل به طایفه‌گری و تروریسم،در امور کشورها دخالت میکند.

ایران برای احیای امپراتوری نابود شده، تلاش می‌کند!

به گزارش خبر فوری به نقل از انتخاب، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان روز چهارشنبه چهارم بهمن در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ایران را متهم کرد که از تروریسم و فرقه گرایی برای مداخله در امور دیگر کشورها استفاده می کند.

وی مدعی شد که ایران برای احیای امپراتوری که هزاران سال پیش نابود شد، تلاش می‌کند.

الجبیر در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت که ایران با توسل به طایفه‌گری و تروریسم، به دخالت در امور کشورهای دیگر می‌پردازد.

الجبیرگفت که ایران بعد از انقلاب یک پروژه فرقه‌ای را آغاز کرد که به افراط‌ گرایی منتهی شد و سپس به دنبال صادر کردن آن (افراط‌گرایی) در سراسر منطقه رفت و این چیزی است که منتهی به مداخله آنها در امور داخلی کشورها شد.

وی مدعی شد که ایران به دنبال صادر کردن انقلاب خود به کشورهای دیگر است و عربستان با شرکای عرب و آفریقایی خود برای توقف این اقدام همکاری می‌کند و افزود که ایران مشکلی با حمله به سفارتخانه‌ها، کشتن دیپلمات‌ها یا حمایت از گروههای تروریستی همچون حزب‌الله و الحوثی ندارد.

نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس از روز سه شنبه آغاز شد ولی در نشست امسال هیچ یک از مقام های بلندپایه ایران حضور ندارند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرزند کوروش
    0

    اولا منابع دیگر خبری گزارش داده اند که گفته صدها سال. این صدها سال هم از نظر تاریخی درست نیست. چون امپراطوری ایران در زمان ساسانیان هزار و پانصد سال پیش و آخرین امپراطوری ایران در زمان صفویان حدود سیصد سال پیش بود. ظاهرا جبیر نظرش فقط به امپراطوری باستان و یا قبل از اسلام ایران بود و به امپراطوری بعد از اسلام ایران نظری ندارد. وانگهی در زمان آقامحمد خان قاجار و نادر شاه هم تقریبا وسعت خاک ایران به وسعت امپراطوری ساسانیان رسیده بود. چون مرز ایران در برگیدنده هم افغانستان فعلی از شرق و هم بغداد از غرب و هم آران (جمهوری جعلی آذربایجان) رسیده بود. ضمنا جبیر گفته که ما با دو ایران روبرو هستیم، یکی ایران تاریخی و فرهنگی و یکی ایران 1979

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها