اشاره غیرمستقیم وزیر خارجه عراق به حل مسائل ایران و عربستان

وزیر خارجه عراق که در دوحه پایتخت قطر بسر می برد، خواستار گفت و گوی همسایگان بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه ها و تقویت راهکار مذاکره به منظور حل مسائل مهم منطقه شده است.

اشاره غیرمستقیم وزیر خارجه عراق به حل مسائل ایران و عربستان

رسانه های عراقی روز دوشنبه شب اعلام کردند، فواد حسین در دیدار با سامح شکری همتای مصری خود در حاشیه سفر به دوحه برای شرکت در نشست مشورتی وزیران خارجه عرب به میزبانی قطر بر «اشتیاق عراق برای تقویت رایزنی با مصر با توجه به نقش فعال آن در منطقه» تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشستی سه جانبه بین عراق، مصر و اردن خواستار برگزاری گفت و گویی با حضور همه کشورهای همسایه عراق شده است.

به نظر می رسد نقطه تمرکز وزیرخارجه ی عراق بر حل مسائل بین ایران و عربستان سعودی باشد.

میانجیگری عراق بین ایران و عربستان از طریق فواد حسین چند ماهی است که آغاز شده است. پس از تلاش چند ساله برخی پایتخت های منطقه ای از جمله بغداد، در نهایت دولت کنونی عراق توانست به این موفقیت دیپلماتیک میان تهران و ریاض دست پیدا کند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق توانست، نظر موافق دوکشور را جلب کند. وی در یک سال گذشته سفرهایی را به ریاض انجام داد و با مقام های ایران در تهران هم گفت وگو کرد.

میانجیگری دولت عراق برای آغاز مذاکرات و تنش زدایی میان تهران و ریاض از این جهت که بدون دخالت‌ کشورهای خارج از منطقه و با مشارکت بازیگران مهم منطقه و بر مبنای احساس نیاز آن‌ ها طراحی شده ، مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها