اریتره، آمریکا را به حمایت از رهبران تیگرای متهم کرد

وزیر خارجه اریتره، دولت‌های آمریکا را به حمایت ۲۰ ساله از جنبش آزادی بخش مردمی تیگرای متهم کرد و گفت: مقصر دانستن دولت اریتره بابت جنگ‌های کنونی در منطقه تیگرای اتیوپی، نادرست و بی پایه و اساس است.

اریتره، آمریکا را به حمایت از رهبران تیگرای متهم کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عثمان صالح، وزیر خارجه اریتره در نامه‌ای برای شورای امنیت سازمان ملل، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به دامن زدن به درگیری‌ها و بی ثباتی در منطقه از طریق مداخله و ارعاب در منطقه متهم کرد و گفت: هدف آشکار این اقدامات احیای بقایای رژیم جبهه آزادی بخش مردم تیگرای است.

جبهه آزادی بخش مردم تیگرای رهبری ائتلافی را برعهده داشت که برای سه دهه تا زمان روی کار آمدن آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی، در این کشور حکمرانی داشت. آبی احمد با تلاش برای ایجاد صلح با دشمن خود یعنی اریتره، جبهه آزادی بخش مردمی تیگرای را تا حدی کنار زد کرد و سپس نیروهای دولت اتیوپی را در ماه نوامبر به منطقه اعزام کرد.

هزاران تن در جریان این جنگ کشته و یک سوم از شش میلیون نفر جمعیت منطقه نیز آواره شدند. نیروهای دولتی حالا با سربازانی از اریتره که مقصر بسیاری از اقدامات مستبدانه هستند، متحد شده‌اند.

نامه وزیر خارجه اریتره اشاره‌ای به نیروهای این کشور در تیگرای ندارد اگرچه درخواست‌های بین‌المللی نشان از خروج این نیروها از تیگرای دارد.

دولت اتیوپی، جبهه آزادی بخش مردمی تیگرای را تروریست می‌داند که از آبی احمد سرپیچی کرده‌اند.

وزیر خارجه اریتره همچنین اقدام اخیر وزارت خارجه آمریکا را در محدودسازی صدور ویزا برای برخی از مقام‌های سابق و کنونی دولت و ارتش اریتره و اتیوپی محکوم کرد و گفت: این جدیدترین اقدام یکجانبه در ارعاب و مداخله در امور دو کشور است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    چقدر اتهام به آمریکای زبان بسته میزنند آمریکا اصلا سابقه چنین کار هائی را ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها