۱۷ مقام آمریکای جنوبی در فهرست "سیاستمداران فاسد" واشنگتن

دولت واشنگتن، ۱۷ سیاستمدار آمریکای لاتین را به عنوان افراد فاسد اعلام کرد.

۱۷ مقام آمریکای جنوبی در فهرست "سیاستمداران فاسد" واشنگتن

به گزارش خبرگزاری رویترز، سیاستمدارانی از هندوراس، گوآتمالا و السالوادور از جمله یکی از معاون‌های نزدیک به نایب بوکله، رئیس جمهوری السالوادور و وزیر امنیت سابق وی نیز در میان این افراد هستند.

این فهرست بر اساس اخبار رسانه‌ای، اطلاعات یا اتهامات معتبر مربوط به فساد، قاچاق مواد مخدر و استفاده از روند تبهکارانه برای تامین مالی کارزارهای سیاسی تهیه شده است.

پس از انتشار این گزارش، بوکله در توئیتی نوشت که این فهرست درباره ژئوپلیتیک است نه مبارزه با فساد.

او سپس سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری چین در بخش عمومی السالوادور را که بدون قید و شرط انجام شده، ستود که درست برخلاف سرمایه‌گذاری‌ها و کمک‌های واشنگتن و وام دهندگان مورد حمایت واشنگتن است که فقط به حکومت‌های خوب واگذار می‌شود.

سه شنبه شب، همچنین کنگره السالوادور توافق همکاری با چین را تایید کرد که در سال ۲۰۱۹ امضا شده بود. این توافق شامل ۴۰۰ میلیون یوآن - ۶۲ میلیون دلار- سرمایه گذاری در تصفیه خانه آب آشامیدنی، ساخت یک استادیوم، یک کتابخانه و زیرساخت‌ها در ساحل السالوادور می‌شود.

بوکله همچنین ارسال ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا ساخت کمپانی داروسازی سینوواک چین را مورد تقدیر قرار داد و از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین تشکر کرد.

مقام‌های آمریکایی فساد را عامل اصلی مهاجرت گسترده و دسته جمعی مردم از آمریکای جنوبی می‌دانند. واشنگتن به دنبال تضمین این مساله است که بسته کمکی چهار میلیارد دلاری برای این منطقه، صرف فساد دولت‌ها نشود.

رهبران منطقه‌ای آمریکای لاتین سیاست‌ها و استراتژی مقابله با فساد دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داده‌اند. خوآن اورلاندو ارناندز، رئیس جمهوری هندوراس که هدف تحقیقات جنایی آمریکا قرار دارد، ‌هشدار داده که این تحقیقات از سوی واشنگتن می‌تواند برای تلاش‌های مشترک دو کشور در مقابله با مواد مخدر اثر سویی بگذارد.

بوکله اخیرا قضات عالی و دادستان کل خود را برکنار کرد و دولت واشنگتن این اقدام را بر خلاف قانون اساسی می‌داند.

برخلاف دولت واشنگتن، سفارت چین در السالوادور اعلام کرد که این اقدام بوکله در کنترل سیستم قضایی کشورش مساله‌ای داخلی است و نباید به آن وارد شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها