کیهان: بازی فریبکارانه خاتمی این‌بار در پشت صحنه «ناسا»/ ظریف هم جوابی مشابه صدر به خاتمی گفت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد با وجود نداشتن صلاحیت‌های لازم برای ریاست‌جمهوری، از سوی خاتمی تشویق به ثبت‌نام در انتخابات شده اما این خواسته را رد کرده است.

کیهان: بازی فریبکارانه خاتمی این‌بار در پشت صحنه «ناسا»/ ظریف هم جوابی مشابه صدر به خاتمی گفت

روزنامه کیهان نوشت که سید محمد صدر گفته است: آقای خاتمی توصیه ثبت‌نام داشتند. قضیه من از دو سه ماه پیش مطرح است که من نه می‌گفتم. آقای خاتمی به من گفتند حالا شما نه نگو. خیلی دوستان دیگر هم اظهار لطف داشتند ولی من خودم را ذی‌صلاح برای این بخش ندانستم.»

وی که در زمان دولت اصلاحات، معاون وزیر خارجه بود، تصریح کرد: غیر از بحث لیست 14 نفره اصلاح‌طلبان دوستان زیادی آمدند با من صحبت کردند. از بزرگان و احزاب و حتی جوانان از من خواستند بیایم. من به همه آنها گفتم این مسئولیت را نپذیرفتم چون بزرگ‌ترین مشکلات کشور مشکلات اقتصادی است. وضعیت مردم خوب نیست و خیلی رنج می‌برند. مشکلات اقتصادی داشتیم و کرونا باعث شد بیشتر شود. فشار روحی بر مردم وارد شده است و طبق آمارهایی که داده می‌شود 30 تا 40 درصد و حتی 50 درصد مردم زیر خط فقر هستند. بنابراین کسی که می‌آید واقعا باید اقتصاد بلد باشد و آن را خوب بشناسد. کسی که می‌آید صنعت، کشاورزی، ارز و بانک و مالیات را باید خوب بداند تا فکری به حال مشکلات کند.

رئیس‌جمهور آینده باید یک برنامه اقتصادی جدی داشته باشد که بتواند آنچه حق مردم است را تامین کند. من به واقع در خودم ندیدم. ممکن است من الفبایی از مسائل سیاست داخلی و خارجی بلد باشم، ولی آن کسی که می‌آید باید به سمت حل همه‌جانبه مسائل مردم برود. من دیدم اگر بیایم ممکن است به مردم جفا کرده باشم.

اظهارات سید محمد صدر در حالی منتشر شده که اخیرا روزنامه زنجیره‌ای آرمان، از قول حسین انصاری‌راد (عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) نوشت: آقای خاتمی در پایان دوره ریاست‌جمهوری خود گفت رئیس‌جمهور تدارکاتچی است.

یادآور می‌شود بنابر اخبار موثق، خاتمی تماس‌های پنهانی متعددی با برخی افراد دیگر نظیر سیدحسن خمینی و محمدجواد ظریف برای نامزد شدن در انتخابات داشته و این در حالی است که در صورت باور داشتن به «تدارکاتچی و بی‌اختیار بودن رئیس‌جمهور» اولا نباید به چنین کاری مبادرت می‌کرد و ثانیا از افراد واجد صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام دعوت می‌کرد، نه کسانی مانند سید حسن خمینی یا جواد ظریف و صدر که در تراز مدیریت اقتصادی و اجرایی و سیاسی دولت نیستند؛ بنابراین به نظر می‌رسد هدف خاتمی و مشاورانش از این ترفند، افزایش شمار ردصلاحیت‌شدگان جبهه اصلاحات و مظلوم‌نمایی از این طریق بوده تا از پاسخگویی درباره سوءمدیریت تیم روحانی و جهانگیری (که آنها هم توسط اصلاح‌طلبان) به مردم تحمیل شده‌اند، فرار کنند.

گفته می‌شود ظریف هم جوابی مشابه جواب صدر را به خاتمی گفته است. خاتمی در جریان نقش‌آفرینی پنهانی انتخاباتی، ریاست «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان» را به بهزاد نبوی سپرد؛ کسی که ادعا کرده بود رئیس‌جمهور 15 درصد اختیارات بیشتر ندارد!

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 44
  • صالح
    0

    مردم احمق نیستند این حرفها برای مردم بی ارزش و وقت تلف کردن است،شماها خودتان راه را گم کرده اید.اقتصاد و معیشت مردم متلاشی و نابود است شماها سیاست بازیهای خودتان را روایت می کنید،ان هم برای خودتان ،مردم از این مسائل حسابی خسته اند.دنبال چه هستید؟مردم میگویند ما خودمان رئیس جمهور را تعیین می کنیم.جالا یا احمدی نژاد یا هرکس دیگری.

    نظرات شما -
    • Fred
      0

      مردم معیشت طلب و رفاه طلب، چه کسی رو انتخاب میکنن؟ کسی که بهشون وعده سر خرمن و الکی بده. تا حالا که اینجوری بوده. فقط یه راه داره و اون هم بالا رفتن دانش مردم و آگاهیشونه تا ...

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای شریعتمداری خداوکیلی چرا اینقدر خباثت داری؟ خودت را زدی به کج فهمی یا واقعا کج فهمی؟ مگر الان همه این افرادی که نامزد شدند در حد و اندازه پست ریاست جمهوری هستند؟ مگر همه افراد نامزد شده صلاحیت و توانایی لازم برای احراز پست ریاست جمهوری را دارند؟ چه در این دوره چه در دوره های گذشته همیشه همینطور بوده . همین دوره چند صد نفر نامزد شده اند؟ آیا همه واجد صلاحیت هستند؟ در همه دوره ها حتی رجل سیاسی معروف هم وجود داشته و دارند که در قد و قواره این پست نبوده و نیستند اما خودشان خودشان را اصلح میدانند و عده ای هم مثل خودشان دورش جمع می شوند و به به و چه چه می کنند. از نظر اکثریت جامعه هیچیک از افراد اصولگرا اعم از لشکری و کشوری در حد و اندازه پست ریاست جمهوری نیستند . نمونه بارزش همین احمدی نژاد دو دوزه باز است که امثال شما با هزار ترفند به مردم انداختید. خدا وکیلی در حد این حرف ها بود. او حتی برای کدخدایی یک روستا هم لیاقت نداشت چه برسد به ریاست جمهوری اما دست پشت پرده شیطان از استین اصولگرای ورشکسته بیرون آمد و باز شاهی را بر سر این شیروی سلطان و شبان نشاند. حالا در این آشفته بازار نامزدی . خاتمی به افرادی که به نظرش واجد شرایط هستند پیشنهاد نامزد شدن می کند. آیا این مسئله از مصادیق فریبکاری بحساب می آید؟ لعنت خدا بر دل سیاه شیطان. خوب فرد مورد نظر خاتمی مناعت طبع دارد با خودش تعارف ندارد. مثل خیلی از آقایان خود شیفته و تشنه قدرت نیست. میگوید من در این حد نیستم و بهتر است نامزد نشوم. آیا این بزرگواری افراد دالا بر فریبکاری خاتمی است؟ اگر این افراد هم مثل همه این تشنگان قدرت قبول می کردند. مسئله حل بود؟ دوباره میگویم: لعنت خدا بر دل سیاه شیطان.

    نظرات شما -
    • حميد عزيزي
      0

      زياد نفستو حروم نكن دااش خباثت اين باصطلاح سيد بر همه واضح و مبرهن است

  • ایرانی
    0

    خاتمی اف برتو که دست از ر این مملکت بر نمیداری

  • مهدی
    0

    شریعتمداری اگر حداقل هفته ای یکبار به اصلاح‌طلبان توهین نکند سقط میشود

    نظرات شما -
    • عبداللهي
      0

      خدا پدر كيهان را بيامرزد حداقل داره براي امثال من و تو روشنگري ميكنه وگرنه هيچ كس حريف مكر اين روبه صفتان نيست

  • رضا
    0

    حسین شریعتمداری اینقدر خون خودتاکثیف کن تاازروزنامه ات برا پاک کردن شیشه هامون هم استفاده نکنیم بسه دیگه خجالت بکش.

    نظرات شما -
    • شهریار
      0

      به رضا روزنامه کیهان هرچه درمورد دولت روحانی واصلاح طلبان فرمودن درست در اومده وحقیقت کامل بوده پس الکی سرباز اسراییل نباشید

    • کارگر
      0

      به شهریار: الکی سرباز اسراییل نیستند. کلی درآمد و حمایت دارند.

  • ا
    0

    فریبکار شما ناخلفهاست با ان روزنامه باطله ها سید اولاد پیامبر از صادقترین ریس جمهورهاست

    نظرات شما -
    • Fred
      0

      اسناد معتبری وجود داره که این کسی که سید اولاد پیغمبر معرفی میکنین، عضو رسمی فریماسون ها است.

  • باسط
    0

    کیهان ،کیهان،کیهان خدا رحمت کند بنیان گذار این روزنامه روزگاری وزین،اکنون چه کسانی دراین روزنامه جولان می دهند ،خبر رسانی کرده به قصد تخریب سید محمد خاتمی ،کاملا مشخص هست که اجبار داشته مطلبی به هر قیمت وبه هر طریق در راستای تخریب سید محبوب چاپ کنه ترس از یک جمله سه کلمه ای ،وحشت آقایان فریاد می زند ،اسایش وارامش از اقایان سلب شده که مبادا سید باز به وقت انتخابات «تکرار کند»

  • .......
    0

    خاتمی نماد وطن فروشی وفتنه در ایران

  • ناشناس
    0

    دروغ با کیهان تعریف میشه و عینیت پیدا میکنه

    نظرات شما -
    • اصغر
      0

      يك كم مطالعه داشته باش عزيزم البته بدون تعصب

    • بی نهایت
      0

      نه بابااااا. راست میگی؟!؟!؟! ولی ما از وقتی یادمونه این حزب افساد طلب یا اسهال طلب بود که دروغ میگفت . اونم دروغهای بزررررررگگ . نمونه اش وضع کنونی مملکته.

  • علی محمد صادقیان
    0

    بدون تعصب مطالب کیهان را بخونید میبینید همه اش حقیقت دارد .

    نظرات شما -
    • شهریار
      0

      اقای صادقیان شما از اصلاح طلبان وطن فروش انتظار خواندن وتعصب دارین اینا برجامو نخونده امضا کرده و وطن را فروختند

  • قدرت الله ملکی
    0

    شریعتمداری تواز روزقیامت نمی ترسی این همه تهمت به شخصیتی مانند خاتمی خاتمی دردل مردم است

    نظرات شما -
    • میلاد
      0

      هر چه شر هست زیر سر خاتمی رئیس اصلاح طلبان هست اصلا تهمت نمیزنه

  • مراد
    0

    دکتر خاتمی نماد ایرانی اصل است ،،،بقیه اکثرا خارجی هستند ....درود بر خاتمی

    نظرات شما -
    • .......
      0

      مراد زارتتتتتتتتتتتتتتتتتت خخخخخخخ اتفاقا خاتمی خیلی شبیه البانیهاست خخخخخخخ

    • کارگر
      0

      یعنی میشه یه روزی برسه که دیگه اثری از آثار خاتمی در ایران باقی نمونه؟ نفس راحت بکشیم و جونمون راحت بشه از دسیسه ها و نیرنگ ها و فریب های این دار و دسته؟؟

    • یا علی مدد
      0

      این کی دکتر شد ما نفهمیدیم. خخخخخخ. چقدرم خودشونو تحویل میگیرن .

    • به ......
      0

      ای زاررررررررررت زاررررررررررت زاررررررررررت به نامت زده شده جون عمه ات زرررشک به نامت زده شده

  • مورچه
    0

    کیهان یک طرفی ب قاضی رفتی اگروجدان داشتی ازضعف های حزب اصولگراهام تیترمیزدی تامامردم متوجه میشدیم هردوحزب دزدوکلاهبردارهستندفرقش براتواون ساندیس هست نه مردم (کیهان ساندیسی)

    نظرات شما -
    • مورچه خور
      0

      كلاهبرداري خصيصه اصلاح طلبهاست در فتنه 88 بوضوح ديديم

    • مورچه
      0

      هردوحزب کلاهبردارهستن ۴۳سال هنوز اندرخم یه کوچه هستی دست بزن ب سرت ببین چه کلاه بزرگی سرته

  • ناشناس
    0

    چقدر این کیهان عقد ه ای است روزنامه ای از این نفرت انگیز تر ندیدم آخه بنده خدا محبوب دلها خاتمی عزیز چه کار بدی کرده اگر انتخابات پر شور بشه که به نفع کشور اعوذ بالله من اشیطان رجیم

    نظرات شما -
    • سنگ پاي قزوين
      0

      عقده اي اين سردمدار باصطلاح اصلاح طلبي است كه از هيچ مكر و حيله اي دريغ نميكند .

    • ایران
      0

      عقده ای؛ این حزب افساد طلبه که با ذهن و احساس مردم بازی میکنه...

  • اصغر
    0

    باز چه سناريويي در دست دارند ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      معلومه، فتنه گری. رای بیارن میگن انتخابات بوده و رای ملته . رای نیارن میگن انتصابات بوده و متقلبانه ست. یعنی اگر تو این مملکت کسی این حزب افساد طلب رو نشناسه واقعا پرته.

  • حمیدیان
    0

    قابل توجه گردانندگان روزی نامه کیهان ، رئیس جمهور مجری ویک وتدارکچی بیش نیست ، در قانون اساسی هم به صراحت ذکر شده تعیین سیاست های کلی نظام با رهبری است که معظم له این وظیفه را به مجمع تشخیص مصلحت واگذار کرده ، وزرا هم طبق فرمایش اخیر رهبری سیاست گذار نیستند مجری سیاست های نظام هستند که در موارد مهم در شورای امنیت ملی تعیین می شوند ، پس جناب حسین‌اقای رفو گر در پی رفوی چه هستی ،قرن بیست ویک است وعصر ارتباطات وهمه ملت اگاه وکارشناس سیاسی ، زمانه فریب و رفو وماست مالی گذشته است .

    نظرات شما -
    • کارگر
      0

      لعنت به اون کسی که این حرف مفت و مزخرف رو تو دهن یه عده ای انداخته که میگن رئیس جمهور کاره ای نیست. قراره دیگه چه کاره باشه؟؟ بالاترین مقام اجرایی کشوره خیر سرش. پاسدار و مجری قانون اساسیه. توی سیاست های کلان کشور هم که به عنوان رئیس شورای امنیت ملی حضور داره. میخاد چه کاره باشه؟؟ نکنه میخاد به جای همه سیستم های قانون گذاری و سیاست گذاری بشینه؟؟ کجای دنیا سراغ دارین که رئیس جمهور هر کاری خواست بکنه؟؟ کشور خود ما هم قبل از جمهوری، مشروطه بود. یعنی شاه هم نمیتونست هر کاری دلش میخاد بکنه. بسه دیگه. خجالت بکشین. وع. جای این دری وری ها یه کم سوادت رو زیاد کن.

  • عبداللهي
    0

    متاسفانه ظاهرا حافظه بعضيها كوتاه مدت است . قضيه ملاقات جناب سيد اولاد پيغمبر با جورج سورس و ارتباط ايشان و نقش ايشان در فتنه 88 را به خاطر بياوريد

    نظرات شما -
    • به عبداللهی
      0

      تو یه منحرف منگول منقلی سعودی مزدور ابلیس پاچه خوار هستی در بابت حرفهات مگه راست میگویی بر شرف و اجداد دروغگو لعنت

  • رحمانزاده
    0

    جالبه سخنان ومواضع وندامت سر دبیر قبلی کیهان بنام مهدی نصیری از افراطی گری گذشته اش این روز ها شنیدنی ودیدنی است ؟ قطعا حاج حسین شریعتمداری هم چنین دوره ای را درک خواهد کرد البته اگر جناب عزرائیل ع مهلت دهد . فاعتبرو یا اولی الابصار .

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      کسی که خیانت این اصلاحاتی ها رو ببینه و سکوت کنه، تو خیانتشون شریکه. اگر ازشون دفاع کنه، از خودشون بد تره.

    • به کامبیز
      0

      برو دهنت را آب بکش ساندیس خور کاسه لیس زاررررررررررت

  • سید
    0

    اری درست گفتن رییس جمهور اختیاراتی ندارد و مسیولیت این همه گرفتاری مردم برعهده نقطه چین است که همه کاره ولی بدون پاسخگویی است. به همین خاطر ملت به این انتخابات یک نه بزرگ می گویند تا تکلیف مشخص شود.

  • ...
    0

    به نظرم اگه اسم حزبشون رو بجای اصلاح طلب به افساد طلب یا اسهال طلب تغییر بدن بیشتر برازنده شونه. خخخخخخخخخ

  • کارگر
    0

    به حدی از لیبرال ها ( با پوشش اصلاحات ) دروغ، نیرنگ، فریب، تزویر، نامردی، جنایت، خباثت و خیانت دیدیم که ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها