کارشناسان صهیونیست: حمله به غزه داستان‌بافی اسرائیل در جهان را تضعیف کرده است

کارشناسان تل‌آویو معتقدند که تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه بحران‌های دیپلماتیکی را برای دولت این رژیم ایجاد کرده و همین مساله منجر به تضعیف روایت رژیم صهیونیستی از مساله فلسطین در جهان شده است.

کارشناسان صهیونیست: حمله به غزه داستان‌بافی اسرائیل در جهان را تضعیف کرده است

به نوشته روزنامه رای الیوم، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کیل اوسالیوان، سفیر ایرلند در اراضی اشغالی را به دنبال اظهارات سیمون کوبان، وزیر خارجه این کشور درباره تشدید درگیری‌ها در غزه احضار کرده است.

وزیر خارجه ایرلند پیشتر گفته بود که حملات رژیم صهیونیستی به غزه پیامدهای فاجعه باری را به همراه دارد.

وی همچنین سفیر رژیم صهیونیستی در دوبلین را احضار کرد و حضور فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی را مسالمت‌آمیز خواند.

رای الیوم در این باره نوشت: اسرائیل ایرلند را نوک پیکان علیه خود در اروپا می‌داند و دولت دوبلین را به تلاش برای متقاعد کردن کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اتخاذ تصمیماتی در حمایت از فلسطین و مخالف دولت تل‌آویو متهم می‌کند.

در همین حال، "ایتمار آیخنر"، روزنامه نگار روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در سخنانی گفت که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به دنبال اتخاذ مواضع بین‌المللی در محکومیت اقدام نظامی این رژیم علیه غزه با حالتی از آماده باش مواجه است. این مساله بیانگر تضعیف روایت تل‌آویو برای جامعه بین‌الملل و تغییر آن به نفع فلسطین است.

آیخنر افزود: تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز خواستار آرامش شد و گفت که بهای این جنگ ویرانگر است. این اظهارات مقامات وزارت خارجه اسرائیل را بر آن داشت تا نسبت به اظهارات وینسلند واکنش نشان دهند که چرا وی شلیک موشک از نوار غزه را نادیده گرفته است و همزمان با آن سفیر ایرلند در تل‌آویو را نیز احضار کردند.

این روزنامه نگار صهیونیست ادامه داد: وزارت خارجه اسرائیل در برابر اظهارات وینسلند سکوت نکرد و خطاب به او تاکید کرد: تو از بهای جنگ در غزه صحبت می‌کنی اما از ۱۰۰۰ موشکی که از غزه توسط حماس و جهاد اسلامی به سمت اسرائیل شلیک شده است، چشم‌پوشی می‌کنی.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ص _ ن
    0

    به قول امام خامنه ای . اسراییل دولت نیست . یک پایگاه تروریستی . مردم فلسطین باید به دولت جعلی اسراییل فشار آورند تا همه پرسی را قبول کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟