حمله اسلام‌هراسانه به نمازگزاران در لندن

نمازگزاران روز جمعه در مقابل مرکز اسلامی شرق لندن هدف حمله قرار گرفتند.

حمله اسلام‌هراسانه به نمازگزاران در لندن

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مهاجمان اسلام‌هراس در ساعات اولیه صبح در مقابل مرکز اسلامی "ایلفورد" در لندن به سوی نمازگزاران و مسجد تخم مرغ پرتاب کردند.

به گفته مسئولان مسجد این حمله توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده و کسی در این حمله آسیبی ندیده است.

در بیانیه مسجد آمده است: مسجد ما در مراسم نماز صبح هدف حمله مردانی سفیدپوست که سرهای خود را تراشیده بودند، قرار گرفت. آنها به سوی مسجد و ما تخم مرغ پرتاب کردند. آنها سوار یک خودروی نقره‌ای رنگ بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این یک حمله اسلام هراسانه بود و نشان می‌دهد که هنوز عنصر نفرت وجود دارد که باعث می‌شود تا افرادی تلاش کنند هر زمانی که می‌خواهند از فرصت استفاده کنند و شانس خود را برای انجام چنین حملاتی امتحان کنند. ما به همه تاکید داریم تا هشیار باشند.

مقام‌های لندن از جمله پلیس متروپلیتن و شورای محلی تحقیقاتی را در این باره انجام داده و در حال جستجو برای یافتن عاملان این حمله هستند. هنوز هیچ دستگیری‌ای در این رابطه انجام نشده و پلیس گشت‌های خود را در محل برای اجتناب از وقوع حملات مشابه بیشتر کرده است.

مقام‌های شورای شهری لندن و سیاستمداران این حمله را محکوم کرده و آن را واقعا ننگین و شرم آور خوانده و گفتند، چنین رویدادهایی نه تنها بر جامعه مسلمان بله بر جامعه انگلیس اثر می‌گذارد و بذر نفرت و تفرقه را در زمانی که جامعه نیاز به وحدت دارد، می‌کارد.

پلیس متروپولیتن بیانیه‌ای را منتشر کرد و به نمازگزاران نسبت به احساس قوی روحیه جامعه اطمینان بخشید و این مساله را اعلام کرد که جنایات از روی انزجار تحمل پذیر نخواهد بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها