ادامه ترکش‌های فایل صوتی ظریف

پامپئو: من به ترامپ مشاوره می‌دادم، کری به ظریف

انتشار فایل صوتی جنجالی وزیر خارجه ایران واکنش وزیر خارجه دولت ترامپ را نیز برانگیخت و به طعنه گفت که «جان کری» وزیر خارجه ایران بوده و به ظریف مشاوره می‌داده است.

پامپئو: من به ترامپ مشاوره می‌دادم، کری به ظریف

انتشار فایل صوتی جنجالی «محمدجواد ظریف» در مصاحبه با «سعید لیلاز»، واکنش «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا را نیز برانگیخت.

پامپئو روز گذشته (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» در واکنش به اظهارات ظریف که گفته بود «جان کری» وزیر خارجه دولت «باراک اوباما» وی را در جریان حملات محرمانه رژیم صهیونیستی به منافع ایران در سوریه قرار داده بود، گفت که کری نقش وزیر خارجه ایران را ایفا می‌کرده و به محمدجواد ظریف مشاوره می‌داده است.

پامپئو سپس با اشاره به فایل صوتی گفت‌وگوی ظریف گفت در صورتی‌که مکالمه کری با ظریف صحت داشته باشد، وزیر خارجه پیشین دولت باراک اوباما که هم‌اکنون به عنوان نماینده ویژه بایدن در امور اقلیمی فعالیت دارد، می‌بایست آشکارا و با صراحت با مردم آمریکا در این خصوص سخن بگوید.

پامپئو ادامه داد: «گویا این گزارش، تأییدی بر آن چیزهایی است که ما قبلاً به آن باور داشتیم و آن این است که زمانی که من به رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ گزارش می‌دادم، کری نیز ظریف را در جریان اطلاعات مربوط به عملیات‌های اسرائیل قرار می‌داد».

وزیر خارجه دولت ترامپ سپس ادامه داد: «امیدوارم صحت نداشته باشد. جان کری باید پا پیش بگذارد و با مردم آمریکا صحبت کند و دلیل دیدار با ظریف را برای آن ها توضیح دهد».

بر اساس این گزارش، این دیپلمات سابق آمریکایی سپس ادامه داد که کری قبل از این اعتراف کرده بوده که در دوران دولت ترامپ با ظریف تماس داشته است.

پامپئو در این خصوص توضیح داد: «ما معتقدیم که وی (جان کری) قطعاً به ایران گفته است "طاقت بیاورید، این کارزار فشار، قدرتی که آمریکا علیه شما اعمال می‌کند، تمام خواهد شد، [بایدن] پیروز این انتخابات خواهد شد. آن وقت برای ۴ سال شرایط بهتر خواهد شد. برای یک دقیقه با تیم ترامپ مذاکره نکنید". بنابراین وی باید توضیحات بسیار زیادی در این زمینه ارائه کند».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با «سعید لیلاز» که در روزهای اخیر در شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» انتشار یافته است، مدعی شد که جان کری به وی اطلاع داده است که رژیم صهیونستی، منافع ایران در سوریه را دست‌کم ۲۰۰ مرتبه مورد حمله قرار داده است.

در پی انتشار این فایل صوتی، فشارها به جان کری برای استعفا به قدری افزایش یافت که کری طی یک پیام توییتری هرگونه گفت‌وگو با ظریف در این خصوص را رد کرد.

کری در یک پیام توییتری که عصر روز دوشنبه منتشر کرد، با رد اظهارات ظریف گفت: «می‌توانم به شما بگویم که این روایت و این اتهامات بی چون و چرا نادرست است. هرگز چنین چیزی رخ نداده است-چه در زمانی‌که من وزیر خارجه بودم یا پس از آن».

اظهارات کری پس از آن مطرح شده است که از جانب چندین تن از جمهوری‌خواهان برجسته آمریکا هدف حمله قرار گرفت و برخی وی را خائن توصیف کردند و برخی خواستار استعفای فوری وی از دولت ترامپ شدند.

در روزهای اخیر، فایل صوتی از گفت‌وگوی محمدجواد ظریف با لیلاز که ظاهراً در اسفندماه سال گذشته انجام گرفته، منتشر شده و ادعاهایی که وزیر خارجه ایران در آن مطرح کرده است، موجب بروز خشم عمومی شده است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • صادق
    0

    ظریف حسابی دلقکه دشمن شدی

  • رامین
    0

    چه تیکه ای انداخت به ظریف

  • شوقی
    0

    اعتراض به نشر فایل محرمانه صوتی نه به صحت مطالب و موضوع منتشر ، خیلی جالب است مملکت را یک گروه فروخت به غرب و دومی به شرق حالا دعوا سر چرا ملت را بیدار کردی و حقایق محرمانه گفتید

  • صدرا
    0

    واین از زیرکی وباهوشی ایرانیان است که حتی وزیر خارجه امریکا را مجبور به خبر دهی وپادویی ایرانیان کرد بر هردو سردار بزرگ میدان های رزم ودیپلماسی شهید والا مقام سلیمانی وجناب ظریف با ظرفیت درود وصدها درود .

    نظرات شما -
    • پدرام
      0

      فکر کردی اون مجانی به فرض گفته 200 تا حمله شده؟ بدرود به هوش نداشته ی تو و امثالت ظریف رو به اسطوره ی مقاومت نچسبون

  • محمدی
    0

    پمپئو رئیس سابق سازمان جهنمی CIA و وزیر خارجه سابق امریکا ، طراح اصلی ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی است وشک نباید بکند که روزی فرزندان ایران اسلامی او را به جهنم خواهند فرستاد . بد گویی علیه ظریف و جان کری حکایت از شکست حقارت آمیز تیم ترامپ وپمپئو در انتخابات امریکا ست که همچنان می سوزندو مثل سگ بیمار ناله می کنند .

  • ابوذر
    0

    واقعا بد بختی یه ملتها که به وزیر خارجش بین مشاور. یه دولتیه که دشمن ماست

  • محمدی
    0

    افرین به ظریفکه پمپئو خائن وضد ایرانی هم به موفقیتش اذعان دارد . من به ترامپ مشاوره می دادم وکری به ظریف ؟ چه اقرار ذلیلانه ای .

    نظرات شما -
    • داوود
      0

      اونم دعوای حزبی داره و اینکه داره مسخره میکنه واقعا با این هوش برید خرگوش بشید

  • مهرداد
    0

    ابوذر فهم برایت ارزوست .هرچند اگر کامنتت را بخوانی خودت هم نمی فهمی چه نوشته ای .

  • امید
    0

    اتفاقا اصلا هم باعث خشم عمومی نشد و مردم رو آگاه تر کردن فقط نقشه راه خیلیا رو برملا کرد و هزینه رو دست دیپلمات های گذاشت

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      همه میدونیم روسیه چ کشوریه اما اینکه علنا این حرف بزنی خب توقع نداشته باش روسها تو کاست نذارن همین الانشم با وجود تنش عمیق چین و روسیه با آمریکا اما مبادلات مالیشون چند صد و روس چند ده میلیارد دلاره. اما با کاری ک ظریف کرد. .... بگذریم.... اما واقعا دانش دیپلوماتیک نداشت و گرنه اینقدر ....

  • @@
    0

    خدا نکشدت ظریف یه تنه داخل ایران و خارج ایران آمریکا و روسیه و اسرائیل رو به جون هم انداختی .حالا همه در داخل و خارج مشغول گیس و گیس کشی و فحش و ناسزا و در بدترین حالت در حال انکارند . و اما چین رفیق شرقی هاج و واج مونده که بابا این ایران بهش اعتمادی نیست .کاش یکی دیگه فایل صوتی از چین و ترامپ بسازه کلا دنیا رو بهم بریزیم بعدش بگیم کی بود کی بود من نبودم.وای کلی خندیدیم خدا خیرت بده ظریف تو این قحطی خوشی ها .

  • عباس
    0

    مهم دادنه حالا میخواد مشاوره باشه یا هرچیز دیگه

  • مومنی
    0

    ظریف امریکایی حیا کن ایران را رها کن

  • رامین
    0

    ظریف و جان کری بای بای خخخخ از صحنه سیاست اودافظی کنید خخخخ

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    ازهمون اولش معلوم بود دست ظریف وامریکاتویه کاسه است لعنتی ها

  • فقر و هزار عیب
    0

    غصه نه و خور ، تعداد افرادی که از این طرف به شما مشاوره میدهند صدها برابر سمت شماست

  • سعید
    0

    پدرام کامنت گذار ظریف بد جوری بساط کاسبان تحریم که به دروغ خود را ناجیان ملت جا زده اند را رسوا کرد کاسبان تحریمی که یکی از ثمرات فعالیت هایشان بابک زنجانی ودکل خوران است . باید هم ناله کنند .

  • مرادی
    0

    ایندگان قضاوت خواهند کرد که ظریف چگونه چهره رذل ومزورانه ومنافقانه روس ها را درکار شکنی علیه منافع ملت ایران روشن کرد روس ها جاسوسان داخلی اش چون توده ای جدید بدجوری سوخته اند .

  • ح
    0

    این وزیر اشاعه ترور بازم سروکلش پیدا شد شما ب زباله دان پرت شدید ریست ترامپ گفت اگر از بایدن ببازم از امریکا میرم نظر شما ب درد امثال تروریست هایی مثل خودتون میخوره ن ادم های خوب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها