حمله الشباب به ۲ پایگاه نظامی ارتش در موگادیشوی سومالی

رویترز از حمله جنبش الشباب به دو پایگاه نظامی ارتش سومالی خبر داد.

حمله الشباب به ۲ پایگاه نظامی ارتش در موگادیشوی سومالی

به گزارش خبرگزاری رویترز عربی، به گفته برخی شاهدان و نیروهای مسلح، نیروهای جنبش الشباب سومالی ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) به دو پایگاه ارتش این کشور در نزدیکی شهر موگادیشو، پایتخت این کشور حمله کردند.

این شاهدان افزودند: این دو پایگاه که در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب موگادیشو قرار دارند، هدف دو انفجار قرار گرفتند.

آنها در ادامه گفتند: انفجار سوم نیز کاروان نظامی سومالی را که به سمت دو پایگاه یاد شده در حرکت بود، هدف قرار داد.

ارتش سومالی نیز اعلام کرد ۴۵ تن از شبه نظامیان جنبش الشباب در حمله این جنبش به دو مرکز نظامی واقع در اقلیم شبیلی سفلی کشته شدند.

ژنرال محمد تهلیل، فرمانده نیروهای پیاده نظام ارتش سومالی در گفتگو با رادیوی صدای ارتش اظهار کرد: نیروهای دولتی از قبل اطلاعاتی درباره این دو حمله دریافت کرده بودند و توانستند آن را دفع کنند.

این مسؤول نظامی سومالی در ادامه از ارائه جزئیات بیشتر درباره این دو حمله و اینکه آیا موجب تلفات انسانی در میان نیروهای دولتی شدند یا نه، خودداری کرد و گفت: نیروهای دولتی تلفات انسانی گسترده ای را به جنبش الشباب وارد کردند به شکلی که ۴۵ تن از آنها کشته شده و ده ها تن دیگر از آنها زخمی شدند.

کمی قبل یک منبع محلی در سومالی به خبرگزاری آناتولی گفته بود: الشباب دست به عملیات انتحاری علیه یک مرکز نظامی واقع در شهرک بریری زد و حمله دیگری نیز با استفاده از خمپاره به شهر اوطیغلی داشت.

الشباب در بیانیه‌ای بر خلاف اظهارات ژنرال تهلیل، از کنترل خود بر مرکز نظامی شهرک بریری پس از درگیری‌هایی با نیروهای دولتی و از پای درآوردن تعدادی از آنها خبر داد.

سومالی سالها است با جنبش الشباب که اوایل سال ۲۰۰۴ تاسیس شد، درگیر است.

این جنبش مسلح از نظر عقیدتی به تشکیلات تروریستی القاعده وابسته بوده و تاکنون مسؤولیت تعدادی از عملیات‌های تروریستی را که صدها کشته داشته‌اند، برعهده گرفته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها