تکذیب خبر پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری آمریکا به ایران

­یک منبع مطلع خبر پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری آمریکا به ایران را تکذیب کرد و گفت: آمریکا چنین پیشنهادی نداده است و این موضوع صحت ندارد.

تکذیب خبر پیشنهاد ۱۵ میلیارد دلاری آمریکا به ایران

يک منبع مطلع در گفتگویی اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها اخباری را منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه دولت آمریکا به ایران پیشنهاد داده تا در ازای آزادسازی ۱۵ میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان در اروپا، غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم متوقف شود.

بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پیش از این دولت موظف شده بود که به دلیل نقض تعهدات برجامی طرف غربی، در گام اول اقدام به غنی‌سازی ۲۰ درصد کند و در صورت لغو نشدن تمامی تحریم‌ها تا پایان ضرب‌الاجل ۵ اسفند ۹۹، در گام دوم اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراپادمانی معاهده ان.پی.تی را متوقف نماید.

منبع: نورنیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • چخماق
    0

    پول بده من پول بده بده بده من پول بده.

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      با همون چخماقت ميزنم تو سر دزدهاي وطن فروش

  • دزز
    0

    خوردین یک اب هم روش

  • سید
    0

    پولهای آزاد شده مصرف داخلی ندارد انها مال یمنی ها و سید ححسن و لبنان فلسطین و سوریه است. از طرف مردم هیچ کس مذاکره نکند . رفراندوم بزارید تا تکلیف مشخص شود.

  • محمد
    0

    مردمو گذاشتن سر کار. 20 ساله میخوان انرژی هسته ای راه بندازن هیچ کاری که نکردن به کنار، جز بد بختی و فقر برای مردم هیچی نداشته، فقط نشستن دارن با امریکا موش و گربه بازی میکنن.

  • حقیقتی
    0

    وقتی تحریم چیان بلوک غرب، به آخر خط میرسند! زیاده روی امریکا و متحدانش در تحریم بیرحمانه و ظالمانه و غیر اخلاقی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شد، بطوریکه حتی به عدم دسترسی راحت به واردات کالاهای انسان دوستانه مانند غذا ودارو و مواد اولیه و تجهیزات مربوطه شد! البته امریکا اعلام کرده بود این قبیل کالاها شامل تحریم نمیشود، اما با تحریم بانک مرکزی و تبدلات دلاری، عملا کار به ممانعت مبادلات این قبیل کالاها انجامید! نکته ای که امریکا اشتباه راهبردی در تحریم و فشار حداکثری کرد: 1- این بود مشتش را در تهدید تحرمی علیه کشورهای هدف باز کرد، حالا دیگر اوج توان مخرب تهاجم تحریمی امریکا رو شده است، دیگر معلوم شد در بدترین حالت مثلا علیه جمهوری اسلامی ایران تحریم حداثر 20% موثر است، آنچه ایران بنظر آسیب پذیرتر نشان داد، در واقع ضعفهای داخلی نظیر سیستم کنترل به تهیه و توزیع و نظارت عرضه منصفانه و عادالانه کالاها است، معضلاتی مانند احتکار و گرانفروشی و کمفروشی و تقلب، اینها عمدتا دلیل داخلی دارد. از طرفی ضعفهای پدافند غیر عامل و مسئله نفوذ اجنبی در نهادها و سازمانهای حکومتی آشکار شد، حالا جمهوری اسلامی بهتر میتواند به طرحهای عاجل و ضربتی رخنه های ضعف و نفوذش اصلاح کند. 2- حالا معلوم شد بلوکهای دیگر قدرتهای جهانی، بایست در صدد نهادها و همکاری چند جانبه بروند، آنچه سند همکاری 25 ساله ایران و چین نشان داد، موید همین نکته است. 3- قطعا جمهوری اسلامی بایس به اصلاحات اقتصادی بنیادی بپردازد، دولتی بودن بیش از حد بخشهای مدیریت و تصدی گری اقتصادی و از سویی ضعف اشکار در مقبال مخربات اقتصادی مانند مافیا و انحصارگران و دلالان مخرب و مفسدان دانه درشت اقتصادی. 4- مشخص شد که حجم عظیمی از سرمایه عمومی کشور برای شعارهای تولید ملی هدر رفت و دروغهای محصولات ملی مانند خودرو عملا یک کلاهبردرای عظیم بود، امروزه مردم فهمیدند که ملی گرایی کور شعاری در تولید و خودکفایی میتواند چگونه مورد سوءاستفاده مفسدان قرار گیرد، فاجعه دروغ امثال خودروی ملی و اتلاف منابع عظیم ملی، اثبات کرد حمایت کورکورانه و شعاری از انحصاراتی مانند خودرو چقدر ضربات غیر قبال جبرانی خواهد زد. اهمیت نابود کردن انحصارها و کارتلهای اقتصادی، نکته کلیدی تاب آوری بلند مدت است، مافیا و کارتل سم مهلک هر اقصتاد است. در حالیکه رقابت پذیری عامل موفقیت کمی و کیفی تولید و خودکفایی و تاب آوری اقتصادی است. 5- به قطع، باید جمهوری اسلامی از نیوری کار حمایت کند، درآمد مکفی و بیمه همه شاغلان اعم موقت و دائم، در تمام بخشهای کشور از خصوصی تا عمومی، به هیچ وجه نباید قراردهای موقت و غیره طوری باشد که کارفرماها از بیمه و دادن پایه حقوقی سر باز زنند، حمایت از نیوری کار، ستون تولید و بهره وری بالا و قدرت خرید ملی است. قطعا باید ارز پول ملی حفظ شدف این ننگ است که دستمزد کاگر ایرانی در رده پایین ترین در جهان باشد! این ننگ دستمزد آپایین و نبود بیمه تامین اجتماعی همگانی آفت اقتصاد و بقای کشور است.

    نظرات شما -
    • شوقی
      0

      آقای حقیقی حرف زدن و شعار دادن خیلی آسان است همان بند آخر دادن حقوق و دستمزد و بستن قرارداد دائم با کارگر نیاز به اقتصاد پویا ثابت با نظم و شفاف که در سیستم حکومتی وجود نداره ، نمونه بارز آقای نصر الله فرمودن کل هزینه حزب از سوی ایران تامین شد ایا در بودجه کشور در این سی ساله شما دیدی یا جای نوشته چقدر پرداخت شد ، آمریکا جنایتکار در بودجه اش بصورت ریز کمک های پرداختی به مزدورانش و اسرائیل به ملت گفته ولی در ایران وجود نداره دوما از قراردادی محرمانه دفاع کردن معنی نداره بلکه نشانه بی سوادی و عوام فریبی

    • ذوقی
      0

      شوقی شعاریعنی حرف پوچ

    • متين
      0

      به حقيقي ,, فکر کنم در خيالات سير مي کنيد !!!

    • درجواب حقیقی شیخ هستم
      0

      اقای حقیقی کتاب یاماهناه بنویسیدبهتراز کامنت گذای است

  • محسن
    0

    اگه هدف تولید برق هستش .ایران انقد بیابون داره که میتونه با استفاده از انرژی خورشید برق کل جهان رو بده

  • آریایی
    0

    اینجا هر چی تکذیب میشه یعنی درسته،اینا پشت پرده باهم رفیقن این قصه ها روهم برا ملت میگن تا خوب بدزدن و چپاول کنن،به هر حال ظلم پایدار نمی مونه

  • علت العلل تکذیبها
    0

    لابد این پولها هم میرود جایی که لوازم خانگی آزاد شده بوش از گمرکها رفت آنجا

  • مورچه
    0

    پولهای بلوکه شده حق وحقوق ۸۳میلیون ایرانی میباشد نه سردمداران و کشورهای یمن عراق سوریه لبنان وفلسطین مردم ایران امروز بینواتر ازغریبها هستن بفهمید وطن فروش ها

  • داريوش
    0

    اين خيلي خوبه براي کاسبان تحريم , رانت خوران حرام خور ,, هيچي که به ملت نمي رسه حداقل براي دزدان تريلياردي که منفعت داره ,, حتما قبول کنند !!!

  • محمدهادی
    0

    همش خوردن ما هم بدبختا آرزو نان داریم

  • غیر قابل نشر
    0

    اون منابعتون که روبه روی مردمند مثل سگ دروغ میگن اینکه دیگه فقط اسمش منبعه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها