وب سایت شبکه المیادین:

اعراب، فلسطین را فروخته‌اند

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و رها کردن ملت فلسطین پا فراتر نهاده و در پی حمایت از بخش های مختلف این رژیم از انرژی گرفته تا فضا، هوا، بهداشت و فناوری هستند.

اعراب، فلسطین را فروخته‌اند

به گزارش وب سایت شبکه المیادین در تحلیل اقدام تازه امارات مبنی بر سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در اراضی اشغالی که به رغم کاهش کمک مالی به فلسطین با توجه به نیاز مبرم آن به حمایت مالی صورت گرفته نوشت: به تازگی امارات با هدف سرمایه گذاری در بخش های مختلف رژیم صهیونیستی مانند انرژی و فضا از ایجاد صندوقی ۱۰ میلیارد دلاری خبر داده است.

به نظر می رسد امارات فراتر از عادی سازی روابط گام برداشته است زیرا این اقدامات در راستای توافقنامه های سابق است که میان دو طرف در زمینه حذف گذرنامه، گردشگری، پول و غیر آن به امضا رسید و علاوه بر آن توافق هایی نیز در زمینه گذرنامه سبز میان رژیم صهیونیستی و امارات امضا شد.

پمپاژ عظیم پول از صندوق سرمایه‌گذاری امارات در حمایت از اقتصاد رژیم صهیونیستی که پس از گفتگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی صورت می گیرد در واقع حذف حمایت مالی از ملت فلسطین و تزریق این حمایت به بخش های مختلف رژیم صهیونیستی از انرژی گرفته تا فضا، بهداشت، آب، فناوری و غیر آن است.

اما پارادوکس در اینجا است که این سخاوتمندی امارات در مقابل تل آویو به کاهش چشمگیر حمایت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از فلسطینی ها منجر شده است و طبق آمار سازمان آنروا حمایت مالی این کشورها از فلسطین در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰۰ میلیون دلار بود که در سال ۲۰۲۰ تنها به ۵۰ میلیون دلار رسید.

براساس آمار، کمک مالی قطر به آنروا در سال ۲۰۲۰ مبلغ هشت میلیون دلار بود در حالی که دوحه در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۲۷ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۵۱ میلیون دلار به این سازمان کمک کرده بود.

کمک مالی عربستان به آنروا هم طی سالهای اخیر کاهش یافته است؛ این کشور در سال ۲۰۲۰، ۶۲ میلیون دلار کمک کرد در حالی که این حمایت مالی در سال ۲۰۱۸، ۱۵۹ میلیون دلار بود و در سال ۲۰۱۹ هم هیچ کمکی ارائه نکرد.

خارج از آنروا هم حمایت عربستان از بودجه فلسطین در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۱.۴ درصد کاهش داشت و از ۱۷۴.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ به ۳۲.۵ میلیون دلار رسید.

کاهش حمایت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از فلسطین دلایل بسیاری دارد؛ از جمله این دلایل به گفته مسوولان رسمی فلسطین اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرفتن طرح معامله قرن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا آن را اعلام کرد.

دلیل دیگر پیروی کشورهای عرب از درخواست ترامپ از کشورها برای عدم حمایت مالی از فلسطین است، مساله ای که به کاهش حمایت آمریکا از آنروا از ۳۶۰ میلیون دلار به ۶۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ رسید و در سال ۲۰۱۹ هم صفر شد.

کاهش حمایت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از فلسطین با عادی سازی روابط برخی از این کشورها با رژیم صهیونیستی همزمان است، این در حالی است که امارات از سال ۲۰۱۰ فلسطین را تحریم کرده است و طبق گزارش روزنامه لوموند فرانسه، رژیم صهیونیستی و امارات با هم برای حذف آنروا بدون حل مساله آوارگان فلسطین تلاش می کنند.

طبق گزارش لوموند، دلیل این تلاش، پافشاری رژیم صهیونیستی بر این ادعا است که آنروا با حمایت از آوارگانی که در آرزوی بازگشت به اراضی هستند که پدرانشان در سال ۱۹۴۸ از آن طرد شده اند در مقابل برقراری صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی مانع تراشی می کند.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و رها کردن ملت فلسطین پا فراتر نهاده اند؛ آنها از بخش های مختلف رژیم صهیونیستی از انرژی گرفته تا فضا، آب، بهداشت و فناوری حمایت می کنند در حالی که ملت فلسطین از کمبود مداوم حداقل حقوق خود در رنج هستند حقوقی که همین رژیم از آنها سلب کرده است. بنابراین پیام این اقدامات روشن است: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس صلح با رژیم صهیونیستی و حتی حمایت از طرح های این رژیم را به ضرر مساله فلسطین و فلسطینی ها ترجیح داده اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سرباز کوروش
    0

    اگه فلسطین و ایرانی ها ب قیمت خوب میخریدن الان نه داستانی با کشورای دیگه داشتیم، کلی هم رفته بود رو قیمتش،، اسرائیل هم یجا دیگه تشکیل می شد اینقدرهم پرمون به پر همدیگه گیر نمیکرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مقصود چیز دیگریست کعبه وبتخانه بهانه است

  • محمود
    0

    در بحث فلسطین ما کاسه داغ تر از اش شدیم و هرینه اش را ملت میدهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها