نتانیاهو خطاب به ترزا می:

با تظاهرکنندگان ایران اعلام همبستگی کن

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با همتای انگلیسی خود خواستار حمایت لندن از ناآرامی‌های ایران شد.

با تظاهرکنندگان ایران اعلام همبستگی کن

خبر فوری / به گزارش روز شنبه‌ی کانال ۱۰، نتانیاهو از می خواست «با تظاهرکنندگان اعلام همبستگی کند».

اگرچه نتانیاهو و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده حمایت خود از تظاهرکنندگان را اعلام کرده‌اند، رهبران اروپایی همچنان به بیانیه‌های کلی که از ایران می‌خواهد به حق اعتراض احترام بگذارد، ادامه می‌دهند.

به گزارش رویترز، یک سخنگوی می روز سه‌شنبه خواهان «مناظره‌ای در خصوص مسائل مهمی که تظاهرکنندگان مطرح کرده‌اند» شده است اما از محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز دولت ایران در سرکوب تظاهرات خودداری کرد.

گزارش شده است که حدود ۲۰ نفر در تظاهراتی که هفته‌ی گذشته بر سر شرایط اقتصادی ایران آغاز شد، کشته شده‌اند.

کانال ۱۰ گفت نتانیاهو همچنین به می هشدار داده است که حمایت نظامی ایران شیعی از پرزیدنت بشار اسد رئیس جمهور سوریه خطر بالا گرفتن دوباره‌ی بحران پناهندگی اروپا را در پی دارد.

در این گزارش، با ارجاع به گفته‌های یک منبع دیپلماتیک، از نتانیاهو خطاب به می نقل شده است که «حضور شبه‌نظامی‌های شیعه در سوریه زدوخوردهای شیعی-سنی را شدت بخشیده و گروه‌های تروریستی مانند داعش و القائده که باعث بالاگرفتن دوباره‌ی مشکل پناهندگی در اروپا می‌شوند را تقویت می‌کند».

به گزارش کانال ۱۰، نتانیاهو گفته است که با توجه به این مورد به نفع اروپا است که اسرائیل از استقرار نظامی ایران در سوریه جلوگیری کند.

نتانیاهو و دیگر رهبران اسرائیلی بارها گفته‌اند که اسرائیل حضور نظامی ایران در بلندی‌های جولان را تحمل نخواهد کرد و هشدار داده‌اند که کشور یهود در صورت ضرورت، آماده‌ی اقدام نظامی است.

دفتر نخست وزیر گفته است که نتانیاهو همچنین روز جمعه با ماتئوز موراویکی نخست وزیر لهستان، کلاوس ایوهانیس رئیس جمهور رومانی و لیویو دراگنه رئیس شورای نمایندگان رومانی در مورد «وضعیت منطقه و تحولات ایران» گفتگو کرده است.

در گزارش گفته شده است که نخست وزیر از رهبران لهستان و رومانی برای رأی ممتنع به قطعنامه‌ی غیرواجب‌الاجرای ماه گذشته‌ی مجمع عمومی سازمان ملل در رد شناسایی اورشلیم به پایتختی اسرائیل از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده تشکر کرده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها