بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر آغاز شد

بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر دقایقی پیش با حضور رئیس‌جمهور و بصورت تصویری آغاز شد.

بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر آغاز شد

بهره برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری آغاز شد.

آزادراه شش باندغدیر، سه باند رفت و سه باند برگشت دارد و طول این آزاد راه ۱۵۸کیلومتر است که از آبیک استان قزوین شروع و تا چرم شهر انتهای نقطه شرقی استان تهران امتداد دارد و با عبور از استانهای قزوین، مرکزی، البرز و تهران نقش مهمی در کاهش ترافیک بویژه در آزاد راه های قزوین - کرج و کرج - تهران ایفا می کند.

این آزاد راه که با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان تکمیل شده است، حدود پنج آزاد راه و بزرگراه شمالی و جنوبی را به هم متصل می کند و بخشی از راه ابریشم کشور است.

همچنین آزاد راه ترانزیتی غدیر دو ساعت مسافت را کوتاه می کند سالانه حدود۶۰ میلیون لیتر سوخت مصرفی و حدود ۲۵۰ هزار تن آلاینده ها را کاهش می دهد که سهم بزرگی در کاهش آلایندگی تهران و کرج دارد.

آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودروهایی می شود که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند.

کار ساخت آزادراه غدیر با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و سهم ۳۰ درصدی دولت از سال ۱۳۹۴ آغاز و در مدت ۵ سال تکمیل شد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    آفرین بر سپاه پاسداران

  • مجمی
    0

    آقای رئیس جمهوربزرگ راه الغدیر سیزه نه مربوط.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها