جنگنده های اسرائیلی وارد آسمان ایران شدند؟

یک مقام آگاه ورود جنگنده‌ F-۳۵ به آسمان ایران را رد کرد.

جنگنده های اسرائیلی وارد آسمان ایران شدند؟

نیمه شب گذشته شنیده شدن صدای آژیر خطر در یکی از مناطق غرب تهران و همزمان، پرواز مشکوک یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی ترکیه، در فضای عمومی خبرساز شد.

این اتفاق نادر گمانه‌زنی‌های زیادی را در فضای مجازی در پی‌داشت ازجمله احتمال حملات سایبری، احتمال حمله نظامی، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در فرودگاه امام و برخی نقاط تهران و البته ورود جنگنده F-۳۵ رژیم صهیونیستی به آسمان ایران.

دقایقی پس از این ماجرا، حمید گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران، صدای مشکوک را به دلیل اختلال در سیستم صوتی و هشدار یکی از مراکز مستقر در غرب تهران عنوان و تاکید کرد که این مسئله هیچ جنبه امنیتی نداشته است.

روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که تغییر مسیر پرواز هواپیمای ترکیش‌ایر به دلیل شرایط بد جوی در فرودگاه بوده که خلبان تصمیم می‌گیرد بجای فرود در این فرودگاه به باکو برود.

در همین رابطه، یک مقام آگاه در نیروهای مسلح، شایعه ورود جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان کشور را تکذیب کرد و گفت ماجرای دیشب هیچ ارتباطی با تهدیدات هوایی که منجر به فعال شدن سیستم پدافند هوایی کشور بشود نداشته است.

پرواز هواپیماهای F-۳۵ در آسمان ایران پیش از این نیز به شکل شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده بود.

در خردادماه سال ۹۷ شایعه‌ای مبنی بر ورود ۲ فروند از این جنگنده به آسمان ایران و گشت‌زنی آنها در مرکز کشور منتشر شد درحالیکه حتی بررسی توانمندی‌های این جنگنده نیز نادرست بودن آن را نشان می‌داد.

برای مثال، شعاع عملیاتی جنگنده F-۳۵ -در حالت عملیاتی- حدودا ۱۲۰۰ کیلومتر است که این میزان بُرد -حتی اگر هواپیما در بالاترین ارتفاع به منظور کاهش مصرف سوخت حرکت کرده و مسیر کاملا مستقیم را هم طی کند- کفاف رسیدن به مرکز ایران را نمی‌دهد.

این جنگنده باید برای انجام این عملیات ادعایی، یا بر فراز آسمان و یا روی زمین در یکی از کشورهای همسایه اقدام به سوختگیری کند که در این صورت امکان پنهان نگاه‌داشتن عملیات مقدور نیست.

از موضوعات دیگر در رابطه با این هواپیما، تاکید بر رادارگریز بودن آن است.

موضوع رادارگریز یا استیلز بون پرنده‌ها (با سرنشین و بدون سرنشین) همواره یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم کمپانی‌های سازنده و به کارگیرندگان آنهاست چراکه امروزه با طراحی و ساخت انواع سامانه های پیشرفته راداری بسیاری از پرنده ها براحتی قابل کشف و رهگیری هستند.

اصولا هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند هواپیمایی با قابلیت صددرصدی پنهان ماندن از رادارها را ساخته است. درواقع رقابت در این عرصه بر سر میزان پنهان ماندن از دید رادارهاست.

هر هواپیما (و هر جسم دیگری در زمین، دریا و هوا) دارای حجمی است که این حجم در رادارها قابل مشاهده است که به آن سطح مقطع راداری یا RCS گفته می‌شود.

در سیستم پدافند هوایی کشورمان نیز امروزه با بکارگری انواع رادارهای پیشرفته از جمله نبو، کاستا و نمونه های دیگر بعضا بومی، این امکان وجود دارد که پیشرفته ترین تجهیزات کشف و رهگیری شوند.

برای نمونه، در آذرماه سال ۹۰ هواپیمای بدون سرنشین RQ-۱۷۰ آمریکایی در حالی در تور پدافند هوایی کشورمان گرفتار شد که این پرنده محصول یکی از پرهزینه‌ترین و محرمانه‌ترین پروژه‌های تاریخ نظامی آمریکا بود.

این هواپیمای بدون سرنشین علاوه بر قابلیت‌های منحصر به فرد در حوزه شناسایی، از توانمندی فوق العاده پنهانکاری نیز برخوردار بود ولی نهایتا در دام پدافند هوایی کشورمان گرفتار شد.

جنگنده F-۳۵، جنگنده نسل ۵ ساخت آمریکا و محصول یکی از پرهزینه‌ترین پروژه های نطامی این کشور است که البته مخالفینی هم در داخل دارد.

آمریکا این جنگنده را درحالی ساخت که از جنگنده رپتور F-۲۲ نیز به صورت اختصاصی در ارتش خود بهره می‌برد و جنگنده F-۳۵ در واقع با نگاه به صادارت و فروش به دیگر کشورها ساخته شد و آمریکا آن را به برخی همپیمانان و دوستان خود ازجمله رژیم صهیونیستی نیز فروخته است.

موضوع فروش این جنگنده به کشور امارات در روزهای اخیر و پس از روی کار آمدن بایدن در آمریکا خبر ساز شده است چراکه دولت جدید آمریکا فعلا قرارداد فروش این هواپیما به امارات را که در زمان ریاست جمهوری ترامپ بسته شده بود، معلق کرده است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 81
  • ستم‌دیده
    0

    اولش‌همیشه‌تکذیبه‌ولی‌اگر‌امده‌چه‌گستاخ‌شدند

    نظرات شما -
    • ولیپوری
      0

      آمریکا و اسراییل انشاالله نابودند۰

    • ستم‌دیده
      0

      ولیپوری‌عزیز‌انها‌دارند‌عمل‌میکنند‌اینها‌غارت‌وزر مفت

  • ناشناس
    0

    یک مشت اراجیف به خور مردم ساده میدهید

  • علی
    0

    چه جالب هیچ کامنتی رو تائید نمی کنید .

  • مرزبان
    0

    اینقدر دروغ گفته اند که بر اساس داستان چوپان دروغگو ، اگر حرف راست هم بزنند کسی باور نمیکند.

    نظرات شما -
    • ا
      0

      مگه عشقتون کل سیستم انتخابات آمریکا رو نبرد زیر سوال،؟ حالا کی بیشتر دروغ می گه؟

    • مفردی
      0

      دقیقا آقای مرزیان ،سر جریان هواپیمای اوکراین مردم خیلی بدبین شدن

  • گل آقا
    0

    خدا زده نیا چون ما ایرانی ها اگر نتونیم ماهواره بسازیم و لی میتونیم بزنیمش شاید نتونیم جنگنده بسازیم و خوب بلدیم بزنیمش حالا شده مسافر بری یا هر جونبندای رو میندازیم پائین حالا روز گار سیاه بیا تا تالاقی بندازن پائین

    نظرات شما -
    • پاپ
      0

      چقدر بانمک، مسخره

    • پدافند
      0

      پاپ نکنه همونی هستی؟ که زدی هواپیمای مسافربری رو زرتی انداختی پائین چرا دیشب نزدی چشم عقاب؟؟

  • داودی
    1

    اگر برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران محرز شده که هواپیما اسرائیلی با سرنشین یا بدون سرنشین وارد سرزمین ایران شده باید سریعا بدون هیچگونه ملاحظه ای نسبت به اقدام متقابل اقداماتی صورت پذیرد واگر خبر کذب است پس نیازی به توضیحات ندارد .ملت ایران از نیروهای مسلح خود هیچگونه اغماض و چشم پوشی و نادیده گرفتن در این چنین موضوعات را نمیپذیرد .

  • محمد
    1

    وقتی سردار نظامی این مملکت رو ترور میکنن و هیچ واکنشی نمیبینن معلومه گستاخ هم میشن وارد مرزهای هوایی مملکت میشن. باید بهشون ضرب شصت حسابی نشون داد.

  • arad
    0

    بابا چرا نمیزنید این جنایتکارهای صهیونیستی رو اینهمه بزرگان و نخبه های مارو داخل کشور ترور کردن به خاطر خون شهیدان هم که شده یکبار برای همیشه در هر موقعیتی به حریم کشورمان تجاوز شد بزنید تا دیگه از این غلطها نکنند بزنید این جنایتکارهارو تروخدا بزنید خواهش میکنیم

  • اری
    0

    خوب که چی اومده چه دردی از مردم وول میکنه

  • ایرانی
    0

    ای کاش تهران را با خاک یکسان میکرد.

    نظرات شما -
    • من یه انقلابی هستم
      0

      اولان خدانسل شمارابزندمنافق که خودرا ایرانی می نامی.غلط می کنند آربابهایت وارد سزمین ایران شوند.مزدور جاسوس

    • یکی
      0

      دوزار بده اش به همین خیال باش

    • هه
      0

      گل‌گفتی

    • هه
      0

      البته‌شمال‌شهر‌و‌کاخ‌های‌لواسانات

    • دیگ
      0

      والا حرف حسابه از قدیم گفتن دیگی که واسه ما نجوشه.‌.....‌اما اینم بگم همونطور که تو جنگ جوونای صاف و ساده و معمولی پرپر شدن و آقازاده ها مشغول عیش و نوششون اینور و اونور دنیا بودن بازم اگه مصیبتی نازل بشه جنگی بشه زلزله ای بیاد مال مردم معمولیه ، آقایون همه گرین کارت دارن خیالتون راحت

    • ا
      0

      کاش خونه تو رو سرت خراب بشه، با هرکی که لایکت کرده

    • ،
      0

      کاش خونه تو رو خراب کنه بی شرف

    • مفردی
      0

      مطمئن هستم مشکل حاد روانپریشی داری

    • هه
      0

      جناب Iگرامی‌این‌روز‌نزدیکه‌پایان‌خرافه‌گستری‌ودزدی

    • اسلام پیروز است
      0

      راست میگی ای کاش بیاد تا تکلیف شماها رو هم یکسره کنیم...

    • خ
      1

      ایرانی شما معلومه اهوازی هستی طلبه هم هستی دوست عزیز هیچ وقت برای کسی بدنخواه

  • محمد
    0

    ای کاش میامد و میزد تا همه چیز مشخص میشد ما که داریم از بدبختی و نداری میمیریم چه بهتر که یک جنگ شروع بشه تا تکلیف همه چیز مشخص بشه.وقتی امام جمعه قم میاد میگه مردم ما چهار سال طاقت اوردند ترامپ شکست خورد از این به بعد هم طاقت میارن و امریکا رو شکست میدن سختی همین صد سال اوله بعد انشاالله خوب میشه.........فعلا بتمرگین ملت .خدایا یه زلزله 8 ریشتری بیاد همه مارا با خاک یکسان کن

    نظرات شما -
    • از استاد اسناد ب محمد
      1

      با اینکه از جهاتی و کل کل کرد نت دلخورم اما با این نظرت که گذاشتی دلم به درد آمد چرا باید ملت ما که پای همه چیز این نظام واسادن این جور از خدا طلب زلزله و مرگ کنند چرا این همه ناامیدی و یاس و آرزوی مرگ مقامات مملکت همچون شمر ملعون خبیث مردم را به کجا کشاندند محمد جان من در کت میکنم و یه خدا منم سالها برای این نظام جنگیدم و اما مستاجر و کلی بده کارم نه ماشین نه خونه نه اندوخته ای و به والله کلی دارو اعصاب روان و بیماری قلبی و ترکش های متعدد و شیمیایی اما عجیب که سپاه و پزشکانش تایید شیمیایی کردند اما بنیاد بی هیچ منطقی شیمیایی تایید نکرد و به شرفم بیشتر حقوقم خرج داروهایی که آزاد میخرم میشه وقتی میگویم دکترم تاکید کردن این داروها را باید مصرف کنی داروخانه میگوید نداریم اما به صورت آزاد پیدا میشه خلاصه درد مشکلات یکی دوتا نیست هزار درد بی درمان .اما ناامید نشو و اگر مسءولین به عمد مارا عذاب میدهند مطمئنا هم به دست ملت و هم بدست خدا به سزای عمل ننگینشان خواهند رسید من بارها با شرمندگی روی نگاه کردن به زن بچه رو ندارم خداوند از این اختلاس گران سیری ناپذیر نگذرد که مردم را به این سمت کشاندن که آدم آرزوی مرگ کنند.

  • ی ط
    0

    اسرائیل جرآت شو نداره پرش می سوزه.عددی نیست.برفرض محال بیاد نباید برگرده؟

  • موس الرضا مهرو
    0

    با سلام خدمت دوستان .اما چرا اسرایل وامریکا وکشورهای دیگه اینقدر از ایران هراس دارن .مگه زمان جنگ نبود که به راحتی شهرهای ما رو باموشک میزدن.مگه به راحتی وارد کشورهای همسایه نشدن .چرا برای ایران دارن سبک سنگین میکنن.چون با خودشون این فکرو میکنن ومیگن .با اینکه تحریم کردیم با شدیدترین که هرکشور دیکه ای بود تا به حال نمیتونست رو پاهاش باسته .ولی میبینن ایران عزیزمان هر روز قویتر وخودکفاتر میشه .اونم به خاطر دلیر مردانمانه .حال درسته زندگی سخته ولی در ارامش زندگی میکنیم چ این ارامش به خاطر اقتدار .قدرت .ایمان مدافعانشانه. شاید شرایط زندگی بعضیها بسیار سخت بگذره .کشورهای شرق وغرب هم از ایستادگی مردم ترس دارن . بنده کل زندگیم با اینکه اجاره نشینم به یک میلیون نمیرسه ودرامدی هم ندارم .ولی عشقم ایرانه.وهرکس که عاشقانه شبو روز ازشدفاع میکنن . پس بیایم دست به دست هم بدیم برای ایرانی اباد وبا کارمان دشمنو مایوسش کنیم.با تشکر

    نظرات شما -
    • آقا رضای گل
      0

      شما زندگیت ب یک میلیون نمیرسه؟ دوتا قابلمه که پیدا میشه تو خونت؟ همون دوتا الان از یک تومن بیشتره

    • موس موس الرضا
      0

      چرا موس موس میکنی این همه دروغ شاید منظورت یه ملیون دلار باشه یا اینکه هم خونه داری هم ماشین و پولها رو به سکه تبدیل کردید و باقی داستان

    • کاربر ناشناس
      0

      با سلام و درود بر شهدا ودرود بر مدافعان این مرزو بوم. جای تاسف است که چرا از کشورهای عربی این همه خیانت و همراهی با امریکا و اسراییل نسبت به کشور عزیزمان می بینیم ولی همچنان سرمایه کشورمان خرج این عربها میشود.

    • کاربر ناشناس
      0

      با سلام و درود بر شهدا ودرود بر مدافعان این مرزو بوم. جای تاسف است که چرا از کشورهای عربی این همه خیانت و همراهی با امریکا و اسراییل نسبت به کشور عزیزمان می بینیم ولی همچنان سرمایه کشورمان خرج این عربها میشود.

  • کاربر ناشناس
    0

    از کجا معلومه که نیومده باشن کی حرف راست میانه.

  • کمال
    0

    من قبلا خلبان میگ بودم ..بنظرم هواپیما دیشب نیومده

    نظرات شما -
    • نشناس
      0

      چی چی میزنی خلبان مگ ؟؟؟ خخخخخخ. خخخخخخخ خخخخخخخخخ

    • هه
      0

      خلبان‌فرغون

    • ستم‌دیده
      0

      ساقیت‌را‌عوض‌کن‌من‌خلبان‌اف۳۵‌هستم

    • سرهنگ باز نشسته
      0

      من راننده بشقاب پرنده بودم احتمالا بشقاب پرنده بوده

    • آزاد
      0

      خلبانان خلبانان ملوانان ملوانان

  • مورچه
    0

    چراشعارالکی میدین اگرراست میگین بزنید اسراییل رونابود کنید دیگه یااینکه لولو درست کردین ۴۲ساله ثروت ایران راغارت کنید

    نظرات شما -
    • اسماء
      0

      شماکه فقه نظامی نمی دونید وتحلیل خاورمیانه بلد نیستید لطفا برای نابودی اسرائیل حرف نزنید اونم به موقع اش.اسرائیل نابودشدنی هست به وعده قرآن

    • مورچه
      0

      خانم اسماء شماکه فقه میدونی قران گفته ثروت بیت المال راازدهن مردم بدزدن برای خودشان کاخ بسازن ومخارج کشورهای عربی وافریقایی تامین کنند این کجای قران نوشته شده نامسلمان

  • ناشناس
    0

    تمامه دیگه آخرشه...

  • arash
    0

    وفتی اسراییل به راحتی اسمان لبنانو تجاوز میکنه وکسی نمیبینتش با اینکه تمام تجهیزات ما اونجا هم هست. خب بعید نیست اومدن ورفتن بار اولشونم نیست از این جونورای یهودی همه چیز بر میاد خیالشونم از خائنای داخلی غرب گرا هم راحته

    نظرات شما -
    • میلاد
      0

      تو ندیدی وگرنه چنگنده اسرائیل رو مردم عادی لبنان دیدن و فیلمشو هم گرفتن خخخخ

  • حامد
    0

    اگه اومده بود حتما ساقط شده بود، شک نکنید!

    نظرات شما -
    • خ
      0

      باچی ساقط میکنی تیرکمون

    • هه
      0

      با‌حرف‌مفت

    • حامد
      0

      خطاب به خ و هه: شما خوابین یا خودتون رو به خواب زدین!!! آرکیو ۱۷۰ شکارش سخت تر بود یا اف ۳۵!!!

    • الن
      0

      خطاب به حامد: انتقام سخت رو هم یادمون!!! سردار ما رو کشتن نتونستیم یه سرباز آمریکایی رو بزنیم!! ما قینت مرغ و تخم مرغ رو نمی تونیم کنترل کنیم!

    • حامد
      0

      خطاب به الن: یه نارنجک منفجر میشه چند نفر لت و پار میشن، حالا چه طور ممکنه ۱۳ تا موشک چند صد کیلویی تلفات نداشته باشه!! اول که گفتن چند صد نفر ضربه مغزی شدن بعدشم گفتن نه اصلا اونم نبوده!!!آمریکایی ها گفتن شما هم باور کردی!! ضمن اینکه آمریکا نتونست حتی یکیش رو رهگیری کنه! اخیرا هم که احتمالا شنیدی دست به دامان اسرائیل برای جایگزینی پدافند هوایی پاتریوت بی خاصیت با گنبد آهنین شده! البته گنبد آهنین هم بی خاصیته؛ چون پهبادهای حزب الله بارها ازش رد شدن، طوری که دیگه اتوبان شده! ایران رو دست کم نگیرید! اگر خدایی نکرده جنگی رخ بده خواهید دید که چه چیزهایی رو خواهد شد!(یه نمونه اش شهاب ۶ که قاره پیماست و قلب آمریکا رو هدف گرفته تا به وقتش!) اون صحبت آخرت هم راجع به دوگانه ی یا اقتصاد یا اقتدار ،دیگه نخ نما شده، بهانه ی تازه ای جور کنید! به اعتراف خود فرانسیس فوکویاما: پایان تاریخ دیگه لیبرال دموکراسی نیست، پایان تاریخ رو اسلام شیعی رقم خواهد زد ان شاء الله

    • الن
      0

      خطاب به حامد: اگر شما تونستی یک مقام بلند پایه آمریکا رو ترور کنی و درمقابل دوربین های تلوزوینی بگی که من دستور قتل دادم انوقت مقابله به مثل کردی و یا اگر تونستی تو تل آویو دو تا مسئول اسرائیلی رو بزنی شاهکار کردی!!خود مقامات عراقی اعلام کردند این حمله با هماهنگی ما انجام شد و مقامات ایرانی تکذیب نکردند یعنی ما از خود عراق هم اجازه گرفتیم و اینکه انتظار تلفات داشته باشیم واقعا تعجب اور است!! در مورد پایان تاریخ هم گویا شما اصلا در این مورد تحقیق و یا مطالعه ای نکردید و تنها شنیده ها رو بیان می کنید در واقع فوکویاما به تمجید لیبرال دمکراسی پرداخته و درواقع گایان تاریخ گایان حکومت های ایدوئولوژیکی است و قطعا شما این کتاب رو نخوندید و حتی چکیده اون رو هم نخوندید و اصلا در این کتاب اسمی از حکومت شیعی نیست.!!! در موردنخ نما شدن بحث اقتدار و اقتصاد باید عرض کنم که شما ظاهرا معنای اقتدار را جور دیگه ای فهمیدید ، در منظر شما گاکستان اتمی ولی مملو از فقرو فساد مقتدر تر از مالزی که فاقد حتی موشک میان برد ولی دارای اقتصادی پویا و شاخص های انسانی بالا است .

    • حامد
      0

      خطاب به الن: شما خوبی!

  • قلندر
    0

    باید کل آخوندها که ماشاءالله تعداشون از کل نیروهای مسلح بیشتره اجباری 3ماه یا به جبهه‌های غزه و لبنان و سوریه بروند تا قدر نیروهای مسلح و جانبازان را بفهمند خوردن و خوابیدن بس است آرزوی شهادت خوبه اما واسه همسایه؟؟؟

    نظرات شما -
    • خ
      0

      دمت گرم فرمان بده فرمانده من باشما موافق هستم

    • اسماء
      0

      اونا که خودشون دوست دارند بروند اجازه ندارند آدم هایی مثل شما تحلیل خاورمیانه نمی دونید

    • قلندر به اسمء
      0

      من تحلیل نمیدونم برو بچه من سالها جنگهای کلاسیک و نامنظم آموزش دادم و یادگاریها ش تیر و ترکش وووو

    • سرهنگ باز نشسته
      0

      قلندر تو باید به من احترام نظامی بگزاری من مافوق تو هستم.برای اینکه دیگه فراموش نکنی کلاغ پر باید بروی .

    • به سرهنگ بازنشسته از قلندر
      0

      سرهنگ جان چشم کلاغ پر هم میروم اما خودت میدانی که تو بازنشسته شدی اما من هنوز سرتیپم عزیز

  • ناشناس
    0

    چه ادعای مضحکی! رژیم صهیونیستی خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را می‌داند. خودش می‌داند که کجا حق ندارد پا بگذارد. بر فرض محال اگر چنین غلطی هم کرده باشد پاسخش را خیلی زود خواهد گرفت. عبور از هر خط قرمز ما متقابلاً پاسخ داده خواهد شد. به این فضاسازی‌های متوهمانه‌ای که یکسره در آن سیر می‌کنند توجه نکنید! اینها خودشان واقعیت‌های میدانی را خیلی خوب می‌فهمند.

    نظرات شما -
    • آزاد
      0

      پاسخ میدهیم مثل انتقام سخت و انتقام فخری زاده ترامپ سکته کرده از ترس

  • ایرانی
    0

    ممنون از لایکهاتون

  • فرهاد
    0

    خاک بر سرت که به دروغ خوتو ایرانی جا میزنی اگر یک قطره خون ایرانی تو رگت داشتی این جمله احمقانه رو نمی نوشتی از این دزده و اختلاسگر هم پست تری

  • اسکل
    0

    از سردار حاجی زاده بپرسید

  • کاظم
    0

    از دیشب تا حالا چندبار حرفتون را عوض کردید،اول شرایط بد جوی،بعد بارش باران و رفتن آب داخل آژیر خطر و اتصالی،بعدش باز نشدن چرخ هواپیما و .....

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      بارش باران و نفوذ که گفتی ، همان شرایط بد جوی است.فرقی نمیکنه که در دو بند مطرح کردی.

  • س.ح
    0

    شما ها چرا اصل مسئله رو ول کردین چسبیدین به این ۰همه این کارها فیلم الان ۰مشکل ما الان اقتصادی دیگه هیچ چی پیدا نمیشه ۰اون دوستی که دنبال نابودی کشورهای دیگه هست یا میگه میزنیم ۰بیایید دزد ها و اختلاس گرها رو بزنین ۰شکمتون پر فکرتون جاهای دیگه هست ۰

    نظرات شما -
    • و
      0

      تل آویو هر شب شلوغه، اسرائیل به یه آتیش بازی نیاز داره تا اوضاع داخل آروم بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    در دروغ گفتن هم ناشی هستید .آخه کدوم شرایط بد جوی نه باد بود نه بارون بود نه برف

  • استاد اسناد
    0

    در حال حاضر پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و جنگ الکترونیک و لیزری و هواپیماهای جاسوسی را آمریکا داراست و به نوچه خود اسرائیل هم بهترین ها را تحویل داده پس هرگز دشمن را دستکم نگیریم حتی اگر بحرین فسقلی باشد و البته عملگرا باشیم تا سخنگرا

    نظرات شما -
    • ح
      0

      استاد چاقان چی زدی ....

  • ایرانی
    0

    رئیس پدافند هوایی عوض شود

  • ناشناس
    0

    اسراییل در سال ۱۴۰۱ نابود میشه

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      نابود نمیشه ضربه سختی میخوره نابودی برای چند سال بعده

  • علی اسماعیل زاده
    0

    ما مرز نشینان با جان ودل از ایران عزیزمان دفاع میکنیم شما نگران نباشید علی از مهاباد

  • احمد
    0

    اسرائیل سگ کی باشه

  • هیبت لری
    0

    اینهاهمش بازی سیاسیه بفکرمردم باشیدبرای صدتومان آدم میکشند

  • به سلامتی
    0

    خوش خبر باشی خبر فوری کی اومده کجا را رصد کرده دست‌بوسی هم رفت مثل پوتین یا نه خبر های جدید چی شد؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها