قاضی عراقی:

عراق پرونده ترور فرماندهان شهید را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد

رئیس مرکز حقوق بین المللی کیفری تاکید کرد که عراق بایستی پرونده ترور فرماندهان شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و یارانشان در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را به دادگاه کیفری بین المللی ببرد.

عراق پرونده ترور فرماندهان شهید را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد

قاضی «محمود الحسن» تاکید کرد که حکم دستگاه قضایی عراق علیه ترامپ تجلی بخش معنای عدالت است.

وی تاکید کرد: جنایت فرودگاه بغداد تحت مصونیت بین المللی قرار نمی گیرد.

شورای عالی دستگاه قضایی عراق روز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی ویژه دادگاه تحقیق «الرصافه» مسئول رسیدگی به جنایت ترور فرماندهان شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و یارانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد، پس از بررسی سخنان خانواده المهندس و پایان تحقیقات اولیه، حکم جلب ترامپ را که تا دو هفته دیگر دوران ریاست جمهوری او به پایان می‌رسد، صادر کرد.

این شورا تأکید کرد که طبق احکام ماده ۴۰۶ قانون کیفری عراق، تحقیقات درباره دیگر عاملان جنایت ترور فرماندهان شهید سلیمانی، المهندس و همرزمانش ادامه خواهد داشت.

محمود الحسن که امروز با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق گفت وگو می کرد، در این باره خاطرنشان ساخت: ترامپ متهم اصلی جنایت فرودگاه است.

وی تاکید کرد: عراق بایستی برای ارجاع پرونده جنایت فرودگاه به دادگاه کیفری بین المللی وارد عمل شود.

قاضی الحسن گفت: باید پرونده قضایی علیه ترامپ به اینترپل ارجاع شود.

وی تاکید کرد: قانون به آمریکا اجازه نمی دهد که جنایت پلید فرودگاه را مرتکب شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از سه فروند هواپیماهای بدون سرنشین ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها