۱۱ عضو القاعده در هلمند افغانستان کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که ۱۱ عضو القاعده و دو فرمانده گروه طالبان در حملات هوایی ارتش در استان هلمند این کشور کشته شدند.

۱۱ عضو القاعده در هلمند افغانستان کشته شدند

در اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان آمده است که حمله هوایی شب گذشته در شهرستان «ناوه» استان هلمند انجام شد که در آن ۱۱ عضو شبکه القاعده مربوط به شبه قاره هند کشته شدند.

براساس این اطلاعیه، در این حمله «ماسودواحمد» معروف به «حقبین» از فرماندهان مهم گروه طالبان که مسئول حفاظت از تروریست‌های خارجی و تسهیل کننده فعالیت های القاعده در هلمند بود، نیز در بین کشته شدگان است.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد افراد القاعده کشته شده مسئولیت آموزش طالبان برای استفاده از دوربین های دید در شب و تک تیرانداز را به عهده داشتند.

دو روز پیش نیز وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده بود که چهار عضو شبکه القاعده در شهرستان «ناوه» در حمله هوایی جنگنده های ارتش کشته شدند.

نهادهای امنیتی افغانستان مدعی هستند که رابطه گروه طالبان با شبکه القاعده بصورت مستحکم ادامه دارد و هیچ نشانه ای از قطع روابط طالبان با این گروه تررویستی که براساس توافقنامه آمریکا باید قطع رابطه می کردند، مشاهده نشده است.

دو ماه پیش نیز نیروهای ویژه ارتش افغانستان در یک عملیات شبانه یکی از افراد مهم شماره شبکه القاعده شبه قاره هند را در شهرستان «اندر» استان غزنی را به قتل رساندند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها