انتقاد علی‌اف از یونسکو بابت بی اعتنایی به مکان‌های تخریب شده توسط ارمنستان

رئیس جمهوری آذربایجان، یونسکو را بابت بی اعتنایی به تخریب مکان‌ها و سازه‌های مذهبی و تاریخی متعلق به مردم این کشور از سوی ارمنستان مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد علی‌اف از یونسکو بابت بی اعتنایی به مکان‌های تخریب شده توسط ارمنستان

الهام علی اف و همسرش از مناطق حومه قره باغ بازدید کردند؛ مناطقی که به تازگی توسط ارتش این کشور و پس از سه دهه اشغال توسط نیروهای ارمنستان، آزاد شدند.

علی‌اف با اشاره به تخریب مسجد زنگلان توسط نیروهای ارمنستان گفت: دشمن به مذهب و تمامی مسلمانان توهین کرده است. ما بارها و بارها در این ۳۰ سال به یونسکو درباره این مسجد درخواست داده‌ایم و مکررا گفته‌ایم که مساجد و سایت‌های تاریخی ما را تخریب کرده و مکان‌های تاریخی ما را ارمنی سازی کرده‌اند. ایا آنها در این مدت دست کم یک بار هیاتی را اعزام کرده‌اند؟ آیا دست کم یکبار به درخواست ما پاسخ داده‌اند؟ آنها چشم‌هایشان را به روی این تخریب‌ها بسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه محافل بین‌المللی از وضعیت ساختارهای مذهبی ارمنستان در سرزمین‌های آزاد شده ابراز تاسف کرده‌اند، پرسید: اما چرا کسی مساله میراث ملی و مذهبی ما را مطرح نکرد؟

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین گفت: بلافاصله که این جنگ ۴۴ روزه به پایان رسید، یونسکو حفاظت از مکان‌های مردم ارمنستان را آغاز کرده است. ما هم از مکان‌های خودمان حفاظت می‌کنیم. ما از مکان‌های تمامی ملت‌ها حفاظت می‌کنیم. شما به اینها نگاهی بیندازید. مسجدی در اینجا هست به اینجا بیایید و نگاه کنید.

وی افزود: شورای اروپا نباید همچنان ساکت بماند، پس به اینجا بیایید و ببینید. تمامی مساجد ما را تخریب کرده‌اند. آیا تخریب مساجد امکان پذیر است؟ آیا تخریب مسجد جرم نیست؟ این بی عدالتی چه مدت طول می‌کشد؟ این نفاق و دودستگی تا کی ادامه خواهد داشت؟ این دورویی چه مدت دوام خواهد داشت؟ این اسلام‌هراسی تا چه مدت دوام خواهد داشت؟

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین گفت: ارمنستانی‌ها در مساجد خوک نگه می‌داشتند که در دین اسلام حرام است. متأسفانه، ما هنوز می‌شنویم که برخی از کشورهای مسلمان ارمنستان را یک کشور دوست می‌نامند. جلادانی که به مدت ۲۰ سال بر این کشور حکومت کردند این کار را کردند. آنها به اینجا آمدند و مساجد ما را ویران کردند و به ما توهین کردند. همه دنیا باید این را ببینند.

وی ادامه داد: هیچ ساختمان سالمی در این مناطق آزاد شده نیست. تمامی ساختمان‌ها نابود شده‌اند. اسامی روستاهای ما را تغییر داده و برای آنها نام‌های زشت گذاشته‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها