ترامپ خطاب به مایک پنس: نتیجه آرای الکترال را تأیید نکنید

رئیس‌جمهور آمریکا از معاونش خواسته نتیجه رأی‌گیری در مجمع گزینندگان را تأیید نکند.

ترامپ خطاب به مایک پنس: نتیجه آرای الکترال را تأیید نکنید

یک رسانه آمریکایی گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از معاونش «مایک پنس» که ریاست مجلس سنا را هم به عهده دارد خواسته نتایج رأی‌گیری در «مجمع گزینندگان» را تأیید نکند.

ترامپ روز چهارشنبه در حساب کاربری‌ خود در توییتر درخواست یکی از هوادارانش را که در آن از مایک پنس خواسته شده بود در جلسه روز ۶ ژانویه از تأیید رأی‌گیری مجمع گزینندگان خودداری کند، بازنشر کرد.

شبکه سی‌ان‌ان اکنون گزارش داده دونالد ترامپ چند ساعت قبل از بازنشر این پیام در توییتر دیداری در دفتر کارش با مایک پنس داشته است.

اعضای مجمع گزینندگان چند هفته پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد به «دونالد ترامپ» یا «جو بایدن» رأی دادند. در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۲ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • توحید
    0

    چرا سانسور میکنید 84 رای مورد مناقشه است. الان هیچکدام از دو کاندید محترم به 270 رای نرسیدند چون در روز کالج و در ایالات مورد مناقشه (4 ایالت) جمهوریخواهان الکترال ها رو به پرزیدنت ترامپ و دموکراتها به اقای بایدن دادن. بنابراین و با توجه به شرایط پیش آمده و با اعلام مخدوش بودن آرای این 4 ایالت، آرای الکترال هر دو نامزد محترم در این ایالات (84 الکترال) حذف و بر حسب متمم 13 قانون اساسی ایالات متحده، انتخب رییس جمهور به کنگره سپرده حواهد شد. در کنگره با وجود برتری عددی دموکراتها و با توجه به اینکه در این مرحله هر یک از 50 الالت فقط به یک کاندید رای خواهند داد و از آنجا که دموکراتها 24 ایالت و جمهوریخواهان 26 ایالت را نمایندگی میکنند، در صورتی که ایالات جمهوری خواه به آقای ترامپ رای بدهند، مطابق قانون اساسی، ایشان 46 امین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خواهند شد

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      کاملا پیش بینی دقیق و درستی می‌فرمایید

    • حمید
      0

      دوست عزیز سپاسگزارم از این اطلاعات دقیقی که دادین و کاملا هم درست و دقیق میفرمایید

  • نامی
    0

    اقای ترامپ دیگه کور خوندی با یک تیپا از کاخ می اندازنت بیرون

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      اولا جوجه ها رو آخر پاییز میشمارن پس به دل خودت صابون نزن. در ثانی اونی که قراره تیپا رو بزنه خیلی هنر کنه سر پاش بایسته تا دوباره پاش نشکنه تیپا زدن پیش کشش

  • ی ط
    0

    تاریخ مصرف ترامپ تمام شد.حالا ترامپ مثل یه دستمال کثیف هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها