آغاز تحقیقات پاریس درباره اتهام "کسب درآمدهای غیرقانونی" خانواده عبدالله صالح

یک روزنامه فرانسوی از آغاز تحقیقات اولیه دادستانی این کشور درباره اتهامات مالی خانواده علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن آغاز کرد.

آغاز تحقیقات پاریس درباره اتهام "کسب درآمدهای غیرقانونی" خانواده عبدالله صالح

دادستانی پرونده‌های مالی فرانسه تحقیقات اولیه‌ای درباره اتهامات خانواده علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن درخصوص اختلاس و کسب درآمدهای غیرقانونی در فرانسه آغاز کرد.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، خانواده عبدالله صالح از سال ۲۰۰۵ آپارتمان‌های متعددی را در غرب پاریس و در نزدیکی خیابان شانزلیزه و طاق پیروزی به ارزش میلیون‌ها یورو خریداری کردند و پسرش احمد صالح یکی از اعضای شرکت املاک و مستغلاتی است که برای این خریدها راه‌اندازی شد.

لیبراسیون در ادامه نوشت، مبلغ سه میلیون یورو از صنعا به حساب بانکی که پسر صالح در یکی از بانک‌های پاریس با نام دیگری باز کرده، واریز شد.

همچنین این روزنامه نوشت، دادستانی مالی فرانسه این تحقیقات را در سال ۲۰۱۹ و پس از درخواست همکاری سوئیس که برخی فعالیت‌های مالی مشکوک میان پاریس و ژنو را رصد کرده بود، آغاز کرد و این تحقیقات هنوز ادامه دارند.

احمد علی صالح پیشتر فرمانده گارد ریاست جمهوری یمن و چهره سیاسی و سفیر یمن در امارات بود، شورای امنیت و وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۱۵ حساب‌های بانکی او را مسدود کرده بودند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها