رهبر اعتراضات ضد تعطیلی کرونا در انگلیس ۱۰ هزار پوند جریمه شد

رهبر و سازمان دهنده اعتراضات ضد تعطیلی کرونا در لندن که با زخمی شدن 5 افسر پلیس نیز همراه بود، احتمالا با ۱۰ هزار پوند جریمه نقدی روبرو می‌شود.

رهبر اعتراضات ضد تعطیلی کرونا در انگلیس ۱۰ هزار پوند جریمه شد

در جریان این اعتراضات که در میدان پارلمان لندن رخ داد، ۲۹ تن هم دستگیر شدند که شامل سه مرد هم می‌شود که به حمله به یک بهیار اورژانس متهم شده‌اند. این افراد قوانین مربوط به پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا را نقض کرده‌اند.

پس از آنکه ۱۵۰ فعال ضد تعطیلی کرونا به سمت میدان پارلمان لندن رفتند، پلیس یک زن را به عنوان سازمان دهنده این اعتراضات شناسایی کرد؛ این راهپیمایی اعتراضی در بحبوحه نگرانی‌ها از تشدید محدودیت‌ها ناشی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در انگلیس برگزار شد.

اسکاتلندیارد به مردم تاکید کرده که پیش از کریسمس و در آخرین هفته ماه دسامبر از تجمع بپرهیزند اما اعتراضات روز شنبه انجام شد و یکبار دیگر درگیری میان پلیس و فعالان مخالف تعطیلی‌های کرونایی شدت گرفت.

الکس موری از پلیس اسکاتلندیارد گفت: این اعتراضات چند ساعت پیش از اعمال محدودیت‌های بیشتر در لندن سازمان دهی و انجام شد. چنین اقداماتی در زمان وضعیت اضطراری برای بهداشت و سلامت، از روی بی ملاحظگی است و ما بدون تردید با این مسائل برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم لندن که از محدودیت‌ها خسته شده‌اند، بابت نوع برخورد ما با چنین تجمع‌هایی، ناراضی هستند و به افسران پلیسی که نظم و امنیت عمومی را حفظ می‌کنند، برخورد و به آنها حمله می‌کنند.

این راهپیمایی اعتراضی پس از آن برگزار شد که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در یک نشست خبری وضعیت اضطراری و محدودیت‌های شدیدتر را مطرح کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها