رئیس جمهوری شیلی بابت نقض قوانین مقابله با کرونا جریمه شد

رئیس جمهوری شیلی بابت گرفتن سلفی یادگاری با یک عابر پیاده در ساحل سانتیاگو و به دلیل عدم استفاده از ماسک که در دوران همه‌گیری کرونا اجباری است، مبلغ ۳۵۰۰ دلار جریمه شد.

رئیس جمهوری شیلی بابت نقض قوانین مقابله با کرونا جریمه شد

شیلی تدابیر شدید و قوانینی سخت را برای استفاده از ماسک در تمامی مکان‌های عمومی به منظور مقابله با ویروس کرونا وضع کرده و نقض این قوانین مجازات از جمله جریمه نقدی و حتی حبس در پی دارد.

سباستین پینه‌را، رئیس جمهوری شیلی کمی پس از آنکه این عکس سلفی در رسانه‌های اجتماعی و در اوایل دسامبر منتشر شد، خودش را به پلیس معرفی کرد و مبلغ ۳۵۰۰ دلار جریمه داد.

رئیس جمهوری شیلی همچنین توضیح داد که به تنهایی در ساحل نزدیک منزلش پیاده روی می‌کرد که یک زن او را شناخت و از او خواست تا با هم عکس سلفی بگیرند.

این سلفی نشان می‌دهد که رئیس جمهوری و آن زن در یک روز آفتابی تقریبا نزدیک به یکدیگر ایستاده و هیچکدام هم ماسک نزده‌اند.

پینه‌را که به "سلطان گاف" معروف است، سال گذشته میلادی و در بحبوحه اعتراضات علیه نابرابری در سانتیاگو در حالیکه در یک پیتزاپارتی حضور داشت، تصویرش منتشر شد.

ویروس کرونا در ماه‌های مه و ژوئن در شیلی شدت گرفت و بار دیگر موارد ابتلا به این بیماری ویروسی اوج داشت و یکسری اقدامات قرنطینه‌ای و محدودیت‌ها وضع شد.

۵۸۱ هزار و ۱۳۵ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۵۱ مورد مرگ ناشی از این ویروس همه‌گیر که از مارس ۲۰۲۰ شیوع پیدا کرده، در شیلی گزارش شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پزشک سهمیه ای
    0

    اگه ایران بود خبرنگاراو اعدام میکردند بابت اطلاع رسانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها