عاملان حادثه سقوط جرثقیل در مکه، تبرئه شدند/ دادگاه: بلای آسمانی بود

دادگاه کیفری عربستان سعودی متهمان حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه را تبرئه کرد و این حادثه را بلای آسمانی توصیف کرد.

عاملان حادثه سقوط جرثقیل در مکه، تبرئه شدند/ دادگاه: بلای آسمانی بود

دادگاه کیفری مکه حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در سال ۲۰۱۵ را بلای آسمانی توصیف و ۱۳ نفر از متهمان این پرونده از جمله شرکت «بن لادن» را تبرئه کرد.

بر اساس گزارش روزنامه عکاظ، سقوط جرثقیل در مکه را با توجه به گزارش هواشناسی در زمان وقوع حادثه و یک روز پیش از آن می‌توان جزء فجایع و بلایای طبیعی دانست که رعایت جانب احتیاط در برابر آن اقدامی غیر ممکن است و از نظر فقها تعهد در قبال آن ساقط می‌شود و در نتیجه مسئولیت نیز منتفی است.

به نوشته این روزنامه، شرکت پیمانکاری بن لادن مجهز به تجهیزات ایمنی برای مقابله با بلایای طبیعی نبوده است و این در حالی است که هیچ شرکتی در سطح جهان ملزم به داشتن تجهیزات یا ابزاری برای تجزیه و تحلیل شرایط آب و هوایی نیست.

سازمان هواشناسی و حفاظت از محیط زیست عربستان روز حادثه و روز قبل از حادثه، گزارشی از وضعیت آب و هوای عربستان منتشر کرد. در این گزارش گفته شده بود که سرعت باد در دریای سرخ تنها بین یک تا ۳۸ کیلومتر در ساعت بوده و از این وضعیت به عنوان طوفان و امثال آن توصیف نشده که نیاز به رعایت جانب احتیاط داشته باشد.

همچنین دادگاه کیفری عربستان مدارک و اسناد حاوی هشدار سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع این حادثه را ارائه نداده است. این دادگاه اعلام کرد که برای مقابله با خطرات ناشی از بلایای طبیعی پیش بینی شده که وقوع وزش بادها تا ۷۰ کیلومتر در ساعت یا بیشتر از آن یک فاجعه تلقی می‌شود که این امر مستلزم فعال شدن طرح ملی است.

در حادثه سقوط جرثقیل در سپتامبر ۲۰۱۵ که در جریان طرح توسعه مسجدالحرام در مکه مکرمه رخ داد، ۱۱۱ نفر کشته و ۲۳۸ تن زخمی شدند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • شکوه
    0

    قضا بلا بوده فدا سرتون خخخ

  • مانی
    0

    ماهم یه موشک خفن بندازیم رو سر ال کثیف و بگیم خشم خداوند بوده !

    نظرات شما -
    • مانی
      0

      نه عزیز جان اسلام دین توجیه است سنی و شیعه هم فرقی نداره

  • سید
    0

    باز خوبه هواپیماشونا نزدن

  • نريمان
    0

    خيلي كشورها ،الكي به مخالفان أتهام مي بندند ،وإعدام ميكنند ،عربستان هم تبرئه مي كند ،اين به ان در ،پس در همه كشورهاي اسلامي در رو هست ،هيچ گله گي نداريم ،،،حكومت ديكتاتوري يعني اين

  • پیر فرزانه
    0

    اگر خدا مرا بپذیردومن عتد خوبی خوبی ببرای معبود باشم چه لزومی دارد پول به جیب یکسری عرب از خدا بی خبر بریزم وبعدمزخرفات دور از عقل بشری وهابی ها ولد چموش را پیگیری کنم سزا ی همچنین عملی به شناخت رسیدن همچون اویس قرنی است نه در کنار جرمین شرفین بودن اما از انها جدا بودن پول به کیسه این عربهای فرومایه نریزید

  • سید حسین فاطمی پارسا
    0

    اینها دیگر از بیخ عربند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها