ایرلند نشان آزادی آنگ سان سوچی را پس گرفت

در پی تشدید وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار، شورای شهر دوبلین در جمهوری ایرلند، نشان آزادی را که به آنگ سان سو چی داده بود، پس گرفت.

ایرلند نشان آزادی آنگ سان سوچی را پس گرفت

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پس از اين که آنگ سان سوچي، در قبال کشتار مسلمانان روهينگيا در ميانمار، سکوت کرد، شوراي شهر دوبلين که در سال 2012 ميلادي، نشان آزادي پايتخت ايرلند را به وي اهدا کرده بود، پس گرفت.

به گزارش سازمان ملل، دستکم 6700 مسلمان در ماه هاي اوت و سپتامبر امسال در ميانمار کشته شده اند و خانم سوچي که از سال 2015 به عنوان رئيس حزب حاکم ميانمار، قدرت را در دست دارد، در قبال کشتار مسلمانان سکوت کرده است.

آنگ سان سوچي که سال ها براي دموکراسي در کشورش تلاش کرده و برنده جايزه صلح نوبل شده بود، به خاطر سکوتش در برابر کشتار اقليت روهينگيا در اين کشور از سوي رسانه‌ها مورد انتقاد شديد قرار گرفته است.

سازمان ملل کشتار مسلمانان روهينگيا را به دست بودايي هاي افراطي، ارتش و سازمان هاي امنيتي ميانمار، نسل کشي و قتل عام نژادي ناميده است.

به نوشته اينديپندنت، ماه گذشته نيز نشان آزادي شهر آکسفورد از آنگ سان سوچي پس گرفته شد.

نشان آزادي شهر دوبلين، نشانه اي نمادين است که از قرون وسطي باقي مانده است و به افرادي که اقدام مهمي براي شهر يا جهان انجام داده باشند، اهدا مي شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها