دانشمند موشکی روسیه:

وقتی ما توسعه تکنولوژی مافوق صوت را شروع کردیم اوباما بچه‌مدرسه‌ای بود

دانشمند موشکی سرشناس روسیه و خالق موشک مافوق صوت

وقتی ما توسعه تکنولوژی مافوق صوت را شروع کردیم اوباما بچه‌مدرسه‌ای بود

گربرت یفرموف که نقشی کلیدی در طراحی جدیدترین سیستمهای موشکی کشورش از جمله موشک مافوق صوت آوانگارد ایفا کرده در مصاحبه‌ای گفت: باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور آمریکا شد. آزمایشات ما در این حوزه در زمان شوروی و وقتی که اوباما هنوز یک نوجوان بود، شروع شدند.

او به نشریه روسیسکایا گازتا تصریح کرد: وقتی که آزمایش‌های مربوط به تکنولوژی مافوق صوت را شروع کرده بودیم او هنوز بچه مدرسه‌ای بود.

از این صحبتهای یفرموف می‌توان نتیجه گرفت که دانشمندان روسیه توسعه تکنولوژِ های مافوق صوت را زمانی بین ۱۹۷۴ و ۱۹۸۱ وقتی که اوباما هنوز یک نوجوان بوده، شروع کرده‌اند.

تلاشهای آنها به ثمر نشست و سال گذشته میلادی موشک آوانگارد روسیه تبدیل به اولین سلاح مافوق صوتی شد که یک ارتش در دنیا به خدمت می‌گیرد. چند سلاح دیگر روسیه که قادر به رسیدن به سرعتهای مافوق صوت هستند شامل موشک کروز کینژال و موشک ضدکشتی زیرکون می شوند که در دست آزمایش قرار دارند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیرا گفت، سلاح های مافوق صوت کشورش وضعیت موجود را به نفع آنها تغییر داده است. پوتین گفت: روسیه از زمان جنگ سرد در زمینه تکنولوژی نظامی همواره در حال رساندن خودش به آمریکا بود اما حالا این آمریکایی‌ها هستند که تلاش می‌کنند خودشان را به ما برسانند آنها پشت سر ما حرکت می‌کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها