تداوم سرکوب فعالان طرفدار دموکراسی توسط پلیس تایلند

پلیس تایلند به سرکوب جنبش اعتراضی به رهبری دانش‌آموزان این کشور ادامه داده و دو فعال دیگر را به اتهام اغتشاش و چند تخطی جزئی دیگر، دستگیر کرد.

تداوم سرکوب فعالان طرفدار دموکراسی توسط پلیس تایلند

دستگیرشدگان از اعضای جنبش آزاد جوانان، بخش اصلی ائتلاف رو به رشد طرفدار دموکراسی و خواستار برگزاری انتخابات جدید، اصلاح قانون اساسی و توقف آزار منتقدان دولت هستند.

با احتساب دستگیری‌های روز چهارشنبه، در حال حاضر ۱۳ فعال در ارتباط با اعتراضات اخیر دستگیر شده‌اند. تمام کسانی که پیش‌تر دستگیر شده بودند، به قید وثیقه آزاد هستند.

دستگیری‌ها تأثیر کمی در ممانعت فعالان داشته و چندین تن از آن‌ها با وجود آنکه شرایط وثیقه‌شان به گونه‌ای است که می‌تواند منجر به دستگیری مجدد شود، به صحنه اعتراضات عمومی بازگشته‌اند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که در صورت محقق نشدن خواسته‌هایشان، در ماه سپتامبر اعتراضات گسترده دیگری را برگزار خواهند کرد.

فعالان تایلندی بر این باورند که دولت نخست‌وزیر "پرایوت چان-او-چا" به صورت غیرقانونی به قدرت رسیده زیرا بر اساس قوانینی انتخاب شده که تحت رژیم نظامی که طی کودتای ۲۰۱۴ با برکناری دولت منتخب قدرت را به دست گرفت، وضع شده‌اند.

پرایوت که در آن زمان رئیس ارتش بود، کودتا را رهبری و در رژیم نظامی به عنوان نخست‌وزیر خدمت کرد. وی بعد از انتخابات عمومی سال گذشته، به عنوان نخست‌وزیر بازگشت. قوانین انتخابات ۲۰۱۹ به طور گسترده این‌طور تلقی می‌شوند که به نفع پرایوت تقلب کرده و پیروزی او را تضمین کرده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها