آخرین اخبار و شایعات منتشر شده درباره عامل حادثه تروریستی نیویورک / او هنوز در میان مردم است

اصلی ترین مظنون حادثه تروریستی دیروز نیویورک یک تبعه ی ازبک بوده است که احتمالا اکنون از ناحیه شکم مصدوم شده اما هنوز در آمریکا به طور مخفیانه تردد می کند.

آخرین اخبار و شایعات منتشر شده درباره عامل حادثه تروریستی نیویورک / او هنوز در میان مردم است

به گزارش خبر فوری ، سیف الله حبیب الله ویچ سایپف یک تبعه ی 29 ساله ی ازبک است که در سال 2010 به آمریکا مهاجرت کرده است. در حادثه دیروز منهتن نیویورک که منجر به کشته شدن 8 نفر و زخمی شدن بیش از 11 نفر شد، سایپف با یک کامیون حمل بار اجاره‌ای مسیری طولانی را در خط دوچرخه سواران می راند و به عابران پیاده برخورد می کند.

تا کنون مطالب زیر در مورد سایپف انتشار یافته است:

1. در ابتدا یک منبع آگاه پلیس به شبکه سی بی اس گفت که یادداشتی که در ماشین سایپف پیدا شد به گروه داعش اشاره می‌کرد و احتمالا سایپف عضو گروه داعش بوده است.

اما در مقابل برخی ادعا کرده اند که او به طور مستقیم از داعش دستور نمی گرفته است. یک مسئول دولتی نیویورک با خطاب کردن سایپف با نام "گرگ تنها" این ازبک را نه عضو یک شبکه یا گروه تروریستی بلکه یک تروریست تنها دانست که به هیچ گروه خاصی وابسته نبوده و از هیچ منبعی دستور نمی گرفته است.

 

2. در حالی که پلیس عامل اصلی این حادثه را سایپف دانسته است اما با این حال، هنوز برخی در این موضوع تشکیک کرده اند. نزدیکان سایپف منکر تروریست بودن او شده اند. از جمله دوست نزدیک او یعنی کابیلجون متکاروف بیان کرده است که سیف الله سایپف نه یک تروریست بلکه پدری است که با شادی و آبرو با خانواده ی خود در آمریکا زندگی می‌کرده است.

3. شغل اصلی سایپف رانندگی برای شرکت اوبر است. در واقع، او یک راننده تاکسی بوده است. گویا ساعتی قبل از حادثه تروریستی یک کامیون حمل بار را اجاره کرده است و بلافاصله به محل حادثه رفته و با اتوموبیل اجاره ای خودش به سمت دوچرخه سواران حاضر در پیست دوچرخه سواری منهتن حمله کرده است.

4.بنا به اظهارت پلیس نیویورک، پس از حادثه تروریستی به سمت سایپف شلیک شده است و به طور قطع، او از ناحیه شکم مصدوم شده است. اما احتمالا او از این حادثه جان سالم به در برده است و به طور مخفیانه درمان شده است.

5. بنا به اظهارت شاهدان عینی، سایپف پس از اصابت با 14 بلوک در پیست دوچرخه سواری خود را به یک اتوبوس مدرسه کوبیده است و سپس با دو اسلحه کمری ریپلیکا از ماشین بیرون پریده است. پس از آن نیروهای پلیس شروع به شلیک کردن به سمت او کرده اند اما گویا سایپف در میان همهمه و دودی که منطقه را فراگرفته بود گریخته است.

6. بیشتر کشته شدگان این حادثه تروریستی نه آمریکایی بلکه مسافران خارجی بوده اند. یک بلژیکی و یک گروه 5 نفره آرژانتینی که جهت جشن گرفتن جشن فارغ التحصیلی خودشان به آمریکا آمده بودند از جمله این کشته شدگان بودند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اولدوز
    0

    خیلی باحال بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها