مفتی سوریه: در آغاز قرن نسل جدید مقاومت در برابر طرح‌های عادی‌سازی هستیم

مفتی اعظم سوریه تاکید کرد که ارتش این کشور تمام توان و امکانات خود را در خدمت مقاومت فلسطین قرار داده است،

مفتی سوریه: در آغاز قرن نسل جدید مقاومت در برابر طرح‌های عادی‌سازی هستیم

احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: اشغالگری اسرائیل دسیسه‌ای بود که برای تحریف تاریخ فلسطین آورده شد.

مفتی اعظم سوریه با اشاره به اینکه قدس همان بیروت، دمشق، امان، حیفا و کرانه باختری است، تاکید کرد: هرگز از فلسطین و مناطق، ارتفاعات و قدس آن دست نخواهیم کشید.

حسون با اشاره به اینکه امروز نداهای رهبران محور مقاومت همانند قلبی واحد برای مساله قدس است، گفت: دمشق به دلیل جنایات گروه‌های تکفیری متحمل بالاترین هزینه در تاریخ خود شده است.

او با بیان اینکه ارتش سوریه تمام توان و امکانات خود را در راه خدمت به مقاومت فلسطین گذاشت، گفت: ما در آغاز قرن نسل جدیدی هستیم که در برابر طرح‌های عادی‌سازی و معامله قرن مقاومت می‌کند.

حسون در ادامه خطاب به مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری گفت: ما همراه با شما سربازی در راه مقاومت هستیم.

عطا الله حنا، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس در قدس شریف نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: نشست دمشق-قدس در واقع نشست یک زخم واحد است.

مفتی سوریه: در آغاز قرن نسل جدید مقاومت در برابر طرح‌های عادی‌سازی هستیم

عطا الله حنا با تاکید بر اینکه هیچ قدرت سلطه‌جویی نمی‌تواند حقوق ما در شهر قدس را پایمال کنند، اظهار کرد: شهر قدس در این زمان که طرف‌های عادی‌کننده روابط زیاد شده‌اند، به تمام کسانی که از آن دفاع می‌کنند، وفادار است.

اسقف اعظم کلیسای ارتدکس در قدس شریف با تاکید بر اینکه ما باید متحد شویم تا در دفاع از قدس قدرتمند باشیم، گفت: قدرت این امت در وحدت آن است و مساله فلسطین یک موضوع حاشیه‌ای نیست بلکه مستقیما به ما مربوط است.

او با اشاره به اینکه مسیحیت در شرق کالایی وارداتی از غرب نیست، گفت: تعرض‌های اسرائیل به مسجد الاقصی بر مسیحی‌ها همانند مسلمانان تاثیر می‌گذارد.

عطا الله حنا افزود: حق پناهجویان شامل مرور زمان نمی‌شود، آنها تا زمانی که کلیدهای خانه‌های خود را نگه دارند، به طور حتم بازمی‌گردند.

اسقف اعظم قدس شریف ادامه داد: واژه تسلیم در فرهنگ لغت ما وجود ندارد و ما به دفاع از قدس و مقدسات آن ادامه خواهیم داد.

وی در پایان ضمن ابراز تاسف نسبت به شنیده شدن صداهای عادی‌سازی و تحریک از نقاط مختلف گفت: کسانی به دنبال عادی‌سازی (روابط با اسرائیل) هستند، وارد مرحله‌ای شده‌اند که برای نابودی مساله فلسطین کاملا خود را به آغوش اسرائیل انداخته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها