آغاز ۳ عملیات امنیتی جدید علیه داعش در عراق/ ادامه عملیات ضد ترور "شیران جزیره" با همکاری سوریه

همزمان با ادامه عملیات ضد ترور «شیران جزیره» که عصر یکشنبه علیه داعش با هماهنگی طرف سوری آغاز شده، عراق از سه عملیات دیگر امنیتی برای پیگرد بقایای این گروه تروریستی خبر داد.

آغاز ۳ عملیات امنیتی جدید علیه داعش در عراق/ ادامه عملیات ضد ترور "شیران جزیره" با همکاری سوریه

به نقل از سایت المیادین، عملیات «شیران جزیره» که عصر روز یکشنبه با هدف تامین امنیت مناطق بیابانی اطراف مرزهای سوریه از باقیمانده‌های داعش آغاز شد با هماهنگی طرف سوری ادامه می‌یابد.

در همین راستا، سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات «شیران جزیره» اعلام کرد که این عملیات از مرزهای بین‌المللی تا مسیر «بیجی- حدیثه» به منظور تامین امنیت مناطق بیابانی با هدف ادامه تحت فشار قرار دادن باقیمانده‌های داعش و قطع مسیرهای امدادرسانی و نیز نابودی گروهک‌های مخفی داعش امتداد می‌یابد.

الخفاجی همچنین تاکید کرد، هماهنگی بالایی با طرف سوری از طریق مرکز امنیتی چهار جانبه و هماهنگی با نیروهای سوریه دموکراتیک «قسد» از طریق ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن وجود دارد.

پیشتر بخش رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نظارت فرماندهی عملیات مشترک عراق صبح روز یکشنبه عملیات شیران جزیره برای جست‌وجو در صحرای الجزیره در مثلث مرزی میان استان‌های الأنبار، نینوا و صلاح‌الدین تا مرزهای مشترک با سوریه آغاز شد.

طبق این بیانیه، در این عملیات فرماندهان عملیات الجزیره، صلاح‌الدین، غرب نینوا و حشد شعبی و حشد عشایری حضور دارند و با پشتیبانی هواپیماهای ارتش و نیروی هوایی عراق در ۱۱ محور از جمله مناطق "وادی الثرثار"، "سنیسله"، "جبل المنایف" انجام می‌شود.

بخش رسانه امنیتی عراق در ادامه در بیان اهداف این عملیات، آورده است: عملیات شیران جزیره به منظور تثبیت امنیت و ثبات در مناطق مذکور و تعقیب عناصر تروریستی داعش و بازداشت آنها انجام می‌شود.

از سوی دیگر، نهاد المهداوی، سخنگوی رسانه‌ای پلیس دیالی از آغاز سه عملیات نظامی دیگر برای تعقیب و پیگرد اعضای گروه تروریستی داعش در داخل استان دیالی خبر داد.

المهداوی خاطرنشان کرد که نیروهای پلیس سه عملیات نظامی در مناطق (حمرین، الندا و بهرز) برای تعقیب گروهک‌های داعش و بازداشت افراد تحت تعقیب آغاز کردند.

وی همچنین تصریح کرد، اهداف متعددی برای هر عملیات وجود دارد و این عملیات‌ها با حمایت نهادهای دیگر برای تخریب مخفیگاه‌های داعش و پایان دادن به هرگونه فعالیت گروهک‌های مخفی انجام می‌شوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها