مقام اماراتی، شایعه مرگ وزیر خارجه امارات را گردن قطر انداخت

بعد از اینکه امارات در تکذیب شایعه مرگ وزیر خارجه این کشور رسما انگشت اتهام را به سمت شبکه‌های مجازی قطری گرفت، دوحه واکنش نشان داد.

مقام اماراتی، شایعه مرگ وزیر خارجه امارات را گردن قطر انداخت

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مرگ وزیر خارجه کشورش این شایعات را تکذیب کرد.

قرقاش در رد این شایعات در توییتر نوشت: امروز با برادرم شیخ عبدالله بن زاید (وزیر خارجه امارات) طبق عادت هر روزه صبحت کردم و بسیار از بابت شایعات منتشر شده و اخبار جعلی صفحات مجازی قطری خندیدیم. برای او صحت، سلامت و عمر طولانی آرزو دارم و برای همسایگان‌مان هم دعا می‌کنم عقل و درایت داشته باشند.

قرقاش با این توییت‌ها به اخبار و ویدیوهای منتشر شده طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه عبدالله بن زاید در ابوظبی هدف ترور قرار گرفته است، واکنش نشان داد.

طی ساعات گذشته ویدیویی در صفحات مجازی منتشر شد که در آن خودرویی در حال سوختن را نشان می‌داد و گفته می‌شد این تصاویر مربوط به حمله‌ای است که وزیر خارجه امارات در ابوظبی را هدف گرفت و منجر به مرگ او شد.

احمد بن سعید الرمیحی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر نیز توییت وزیر مشاور امارات در امور خارجه را در حساب کاربری خود بازنشر داد و با آوردن ضرب المثلی عربی این گونه پاسخ داد: ما را به چیزی متهم می‌کنید که خودتان هستید.

این رویداد جدیدترین مورد تنش در روابط قطر و امارات است.

عربستان، مصر،‌ امارات و بحرین از سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را دوحه قطع کرده‌ و برای عادی سازی روابط خود با قطر ۱۳ شرط گذاشته‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها