رمزگشایی از حادثه 11سپتامبر / خواب مشترکی که آمریکا و عربستان برای خاورمیانه دیدند

16 سال پس از حمله تروریستی یازدهم سپتامبر این سوال در ذهن افکارعمومی جهان وجود دارد که چرا واشنگتن با عوامل اصلی این فاجعه برخوردی نمی کند.

رمزگشایی از حادثه 11سپتامبر / خواب مشترکی که آمریکا و عربستان برای خاورمیانه دیدند

به گزارش خبر فوری ، اسناد جدید منتشر شده درباره حملات یازدهم سپتامبر نشان می دهد که عربستان سعودی نقش مستقیمی در این حملات داشته است.

پیش از این کنگره آمریکا در طرحی موسوم به جاستا، دولت این کشور را مامور کرد تا به نقش عربستان در این حوادث رسیدگی کرده و پرونده شکایت قربانیان این حادثه از ریاض را بررسی کند.

با این حال آمریکا نه فقط اراده ای در برخورد با عربستان سعودی ندارد، بلکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اولین سفر خارجی خود را به عربستان سعودی انجام داد تا نشان دهد واشنگتن تا چه اندازه وابسته به دلارهای نفتی عربستانی هاست.

با این حال آمریکا از حملات یازدهم سپتامبر استفاده کرد تا دو جنگ را علیه افغانستان و عراق کلید بزند. جنگهایی که به توسعه جریانهای تروریستی در خاورمیانه انجامید.

به این ترتیب به نظر می رسد فاجعه یازدهم سپتامبر را باید برنامه مشترک آمریکا و عربستان دانست. برنامه ای که هدفش باز کردن راهی برای دخالت های واشنگتن در منطقه و تبدیل کردن ریاض به ژاندارم منطقه ای بوده است. این طرح در دولت جرج بوش تحت عنوان «خاورمیانه بزرگ» طراحی شد و اکنون دونالد ترامپ به عنوان ادامه دهنده راه او، بار دیگر می خواهد آن را به اجرا بگذارد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها