ممنوعیت عبارت "به دستور رئیس جمهور" در الجزایر

سخنگوی ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد، رئیس جمهوری این کشور به تمامی نهادهای وزارتی و موسسات دولتی دستور داده است تا از عبارت «به دستور رئیس جمهور» استفاده نکنند.

ممنوعیت عبارت "به دستور رئیس جمهور" در الجزایر

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محند ابوسعید بلعید، سخنگوی ریاست جمهوری الجزایر در کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری این کشور دستورالعملی به نهادهای وزارتی و موسسات دولتی صادر کرده است که بر اساس آن از این پس، باید از به کارگیری عبارت‌های «به دستور رئیس‌جمهور» و یا «در راستای اجرای اوامر رئیس جمهور» اجتناب کنند.

عبدالمجید تبون پس از اینکه به عنوان رئیس جمهور الجزایر انتخاب شد، به‌کارگیری عبارت «جناب آقای رئیس جمهور» را طی دستوری لغو کرد و گفت برای خطاب قرار دادن یا سخن گفتن از وی نباید اینگونه عبارت‌ها را به کار برد. این دستور به منظور رهایی از عادت‌ها و اصطلاحاتی که از دوره رئیس جمهور سابق باقی مانده، صادر شد.

از سوی دیگر، بلعید تصریح کرد، رئیس جمهوری الجزایر در معرض انتقادات و حملات مغرضانه قرار دارد، زیرا برخی از کشورها می‌خواهند صدای الجزایر در عرصه منطقه‌ای خاموش باقی بماند، اما الجزایر نقش خود را به صورت کامل و بدون هیچ نقصی در منطقه ایفا خواهد کرد؛ حال چه این امر برای کسی خوشایند باشند یا نباشد.

سخنگوی ریاست جمهوری الجزایر همچنین تصریح کرد: ما به کسانی که اقدام به انجام هجمه‌های وقیحانه و زشتی علیه رئیس جمهور و الجزایر می‌کنند، واکنش نشان نخواهیم داد. ما قادر به مقابله به مثل هستیم، اما ترجیحمان این است که این نیرو و انرژی را صرف سازندگی کشور کنیم نه صرف پاسخ دادن.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها