یونیسف به دنبال کمک بیشتر به کودکان در خاورمیانه

آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز (دوشنبه) خواستار کمک مالی دیگری به ارزش ۹۲.۴ میلیون دلار برای کمک به مقابله با همه گیری ویروس کرونا در خاورمیانه و شمال آفریقا شده است.

یونیسف به دنبال کمک بیشتر به کودکان در خاورمیانه

تد چایبان، رئیس منطقه ای یونیسف گفت، یمن بیش از سایر کشورهای منطقه به کمک نیاز دارد. بالاترین تعداد کودکان در این کشورهای درگیر جنگ هستند که بیش از سایر مناطق به کمک نیاز دارند.

پس از پنج سال درگیری در یمن، نیمی از مراکز بهداشت در این کشور دیگر فعالیت ندارند. دو میلیون کودک سوءتغذیه دارند که ۴۰۰ هزار تن از آنها از سوءتغدیه شدید رنج می‌برند.

این مقام مسئول منطقه‌ای یونیسف گفت: اگر هر ماه از آنها پشتیبانی نشود، با افزایش ۵۰ درصدی نرخ مرگ و میر در میان این کودکان روبه‌رو می شویم. حالا هم بیماری ویروسی کرونا بیش از پیش این کودکان را در معرض خطر قرار داده است.

تاکنون تنها یک مورد مبتلای قطعی به کروناویروس در یمن تایید شده اما ظرفیت های آزمایشگاهی برای تشخیص این بیماران در این کشور محدود است و ممکن است باعث گسترش ناخواسته آن شود. بیش از ۲۱۸ هزار مورد عفونت ویروسی کرونا و همچنین ۸۰۰۰ مرگ ناشی از آن در منطقه گزارش شده است.

رئیس منطقه‌ای یونیسف همچنین ادامه داد، کمک‌های مالی مازاد برای رسیدگی به یک‌سری برنامه ها در منطقه به منظور متوقف کردن این بیماری ویروسی نیاز است. همچنین خدمات غذایی و ایمن سازی نیز باید در نظر گرفته شود. یونیسف در ایجاد مراکز ایزوله و قرنطینه و بهبود بهداشت و آب کمک می کند.

وی گفت، یونیسف همچنین کمپین‌های آگاهی را درباره فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت به راه انداخته که البته اجرای این اقدامات در مناطقی که پرجمعیت هستند و همچنین اردوگاه های آوارگان کار دشواری است.

رئیس منطقه‌ای یونیسف گفت:‌ پیش از همه‌گیری این ویروس، حدود ۲۵ میلیون کودک در منطقه به شدت به کمک های بشردوستانه نیاز داشتند. یونیسف تخمین می زند که چهار میلیون کودک دیگر به جرگه فقرا بپیوندند چون والدین آنها در خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل قرنطینه های ناشی از ویروس کرونا درآمد خود را از دست داده اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها