نخست وزیر و اعضای کابینه نیوزیلند ۲۰ درصد از حقوق‌شان را کم کردند

نخست وزیر نیوزیلند، امروز چهارشنبه اعلام کرد تمام وزرا و خود او تصمیم گرفته‌اند ۲۰ درصد از حقوقشان را در مدت ۶ ماه کم کنند تا به این ترتیب به مقابله با ویروس کرونا در کشورشان کمک کنند.

نخست وزیر و اعضای کابینه نیوزیلند ۲۰ درصد از حقوق‌شان را کم کردند

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، و وزرایش این تصمیم را برای همبستگی با هموطنان خود که از مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ رنج می‌برند، گرفته‌اند.
خانم آردرن، حدود ۲۶۰ هزار یورو (۴۷۰ هزار دلار نیوزیلند) در سال حقوق دریافت می‌کند. این تصمیم برای او حدود ۲۶ هزار یورو از حقوق‌اش است.
وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "این حرکت، خود، وضعیت کلی اقتصادی را تکان نخواهد داد ولی در اینجا عملی پیشرو است. این راهی برای به رسمیت شناختن شرایط فعلی برای بسیاری از نیوزیلندی‌ها است."
او توضیح می‌دهد که "مسئولین رده بالای کشور شاهد کاسته شدن از حقوقشان خواهند بود ولی برای اکثر کارمندان دولت این گونه نخواهد بود. بسیاری از اعضای خدمات عمومی مانند پرستاران، پلیس و حرفه‌ای‌های سلامت، کارگران خط مقدم هستند. ما در اینجا کم کردن حقوق را توجیه نمی‌کنیم."
دولت نیوزیلند ۴ هفته قرنطینه عمومی برای کند کردن شیوع کروناویروس اعلام کرده و تاکنون این بیماری در این کشور هزار تن را مبتلا و ۹ نفر را به کام مرگ کشانده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها