مقامات نیوزیلند و استرالیا:

برای کاهش تدابیر مقابله با کرونا و سختگیری‌ها، هنوز خیلی زود است

مقامات نیوزیلند و استرالیا امروز (دوشنبه) اظهار کردند، اکنون برای آغاز کاهش سختگیری‌ها در قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی یا ازسرگیری فعالیت اقتصادی خیلی زود است.

برای کاهش تدابیر مقابله با کرونا و سختگیری‌ها، هنوز خیلی زود است

آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا به طرز قابل توجهی در این دو کشور بدون فشار به ظرفیت‌های سیستم سلامت آن‌ها کاهش یافته است. نیوزیلند قرنطینه‌ای گسترده اعمال کرده و استرالیا نیز بسیاری از فعالیت‌ها را محدود کرده است.

نیوزیلند امروز پنجمین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا را ثبت کرد اما موارد تازه ابتلا در این کشور تنها ۱۵ مورد افزایش داشت که یک ششم آمار ابتلا در این کشور در اوایل ماه آوریل است.

طبق آمار وزارت بهداشت استرالیا، شمار موارد تازه ابتلا در این کشور امروز ۳۳ تن بوده که کمترین آمار در یک ماه اخیر کمتر از یک دهم آمار مبتلایان دو هفته پیش است.

با این که استرالیا تاکنون تنها ۶۱ مورد فوت داشته و شمار مبتلایان تازه آن به شدت کاهش یافته، وزیر بهداشت این کشور گفته، اکنون برای کاهش محدودیت‌ها بسیار زود است. او در این باره گفت: اکنون زمان آن است که این روند را ادامه دهیم و همچنان قرنطینه و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. این اقدامات کاهش واقعی را در میزان رشد این بیماری در پی دارند.

برندن مورفی، مقام عالی رتبه پزشکی استرالیا نیز گفته است، دولت نه در حال حاضر، بلکه "در هفته‌های آتی" درباره کاهش احتمالی محدودیت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر استرالیا اظهار کرده است، تصمیم‌گیری درباره ادامه قرنطینه سراسری و وضعیت اضطراری ملی ۲۰ آوریل صورت خواهد گرفت.

او در این باره گفت: شاید آمار مبتلایان کم شده باشد اما به این معنا نیست که در مهار این ویروس موفق شده‌ایم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها