پارلمان عراق موعد جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی را تعیین کرد

گزارشگر پارلمان عراق تاکید کرد که جلسه رای اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف پس از ارائه برنامه کابینه و شرح حال وزرای او برگزار خواهد شد.

پارلمان عراق موعد جلسه رای اعتماد به کابینه الکاظمی را تعیین کرد

خدیجه علی، گزارشگر پارلمان عراق امروز (شنبه) اظهار کرد: ۴۸ ساعت پس از ارائه برنامه کابینه الکاظمی و کارنامه عملی وزرای آن به فراکسیون‌های سیاسی و نمایندگان پارلمان، ریاست پارلمان تاریخ برگزاری جلسه رای اعتماد را اعلام خواهد کرد و نمایندگان بر اساس میزان اعتماد خود به نخست وزیر مکلف و وزرای پیشنهادی‌اش به او رای خواهند داد.
خدیجه علی در ادامه نظر خود را درباره الکاظمی و کابینه‌اش اینگونه بیان کرد: ما از الکاظمی حمایت خواهیم کرد و از او در برقراری آرامش، اصلاح رویه‌های اقتصادی در کشور، برقراری اتحاد، حمایت از همزیستی مسالمت‌آمیز و حفظ و تحقق حقوق گروه‌های مختلف پشتیبانی خواهیم کرد.
برهم صالح، رئیس جمهور عراق روز پنج‌شنبه پس از کناره‌گیری عدنان الزرفی از ماموریت تشکیل کابینه جدید، الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات این کشور را برای این کار مامور کرد.
الکاظمی از نهم آوریل جاری به مدت ۳۰ روز مهلت دارد کابینه جدیدی را که پیش از او محمد علاوی و عدنان الزرفی موفق به تشکیل آن نشده بودند، تشکیل دهد.
او دراولین اظهارنظر پس از انتصاب در این پست تعهد داد که برای تشکیل کابینه‌ای همسو با خواسته‌های مردم عراق و در راس آنها حفاظت از حاکمیت ملی، حمایت از حقوق‌ها، حل بحران‌ها و رشد اقتصادی عراق تلاش کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها