هشدار روحانی خطاب به مردم آمریکا:

در شرایط همه‌گیری کرونا، تهران و واشنگتن فاصله زیادی ندارند / دشمنی با ایران سودی برای آمریکا ندارد

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به مردم آمریکا نوشت: در شرایط همه‌گیری کرونا، تهران و واشنگتن فاصله زیادی ندارند و دشمنی با ایران سودی برای آمریکا ندارد.

در شرایط همه‌گیری کرونا، تهران و واشنگتن فاصله زیادی ندارند / دشمنی با ایران سودی برای آمریکا ندارد

رئیس جمهور در پیامی خطاب به مردم آمریکا، شکست کووید-19 را یک «وظیفه» جهانی دانست و هشدار داد که در شرایط یک «همه گیری» خطرناک جهانی، تهران و پاریس و لندن و واشنگتن فاصله چندانی ندارند و هر سیاست کوته بینانه و خصمانه‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با این «همه گیری» در سایر کشورها خواهد داشت.

حجت الاسلام حسن روحانی در این پیام با بیان اینکه تحریم های دولت آمریکا موجب شده است افراد زیادی از شهروندان عادی ایران سلامتی، کار و درآمد خود را از دست بدهند، گفت: ملت ایران این بار هم چه در برابر ویروس، و چه در برابر تحریم و سیاست های ظالمانه و راهبرد فشار حداکثری دولت کنونی آمریکا، با سربلندی و مقاومت دوام خواهند آورد و از این روزگار سخت عبور خواهند نمود اما آیا مردم آمریکا می‌پذیرند که این فشارهای ظالمانه به نام آنان، با رای آنان، و با مالیات آنان بر مردم ایران تحمیل شود؟
متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به مناسبت نوروز و سال نو ایرانی، این نامه را به نام ملت بزرگ ایران، خطاب به ملت آمریکا به نگارش درمی‌آورم. در روزهایی که گسترش ویروس کرونا موجب شده است سلامت و حتی موجودیت «نوع انسان»، فارغ از نژاد، ملیت، جنسیت یا دیانت مورد تهدید قرار گیرد؛ موقعیت مناسبی است تا بر سر دردهای مشترک و اصول انسانی بیشتر اندیشیده شود.
امروز همه انسان ها در بیم و هراس نسبت به آینده به سر می برند. آینده ای که به لحاظ همه‌ی وجوه حیات بشر از سلامت تا کسب و کار و حتی روابط اجتماعی و سبک زندگی در معرض تهدید قرار گرفته و هرگز به این اندازه نامطمئن و غیرقابل پیش بینی نبوده است. یقینا موفقیت ما در این مبارزه احتمالا طولانی، در گرو نزدیکی روحی و قلبی همه انسان ها است. "دفاع بین المللی" نوع بشر بی همراهی همه انسان ها پیروز نخواهد شد. امروز، برخلاف سربازان ارتش های مختلف، «سربازان بشریت» با رزم جامه ای یک سان و یک رنگ، بلکه بی‌رنگ و بدون تعلق به یک کشور، در سراسر کره زمین جامه‌ی سپید پوشیده و به جنگ دشمن بشریت رفته‌اند و با فداکاری و از خودگذشتگی در حال مبارزه با آن هستند. در این رزم مشترک، همه ما در یک جبهه هستیم. همه ما خواهان پیروزی نوع انسان بر دشمن مشترک یعنی این ویروس مرگبار هستیم. دشمن مشترکی که برخلاف برخی موضوعات دیگر هیچ اختلاف نظری در خصوص ماهیت آن، تعریف آن و اثر مخرب آن برای بشریت وجود ندارد. جای تاسف است که دولت وقت آمریکا، در آن زمانی که مردم ایران مورد هجوم نظامی رژیم بدتر از ویروس صدام بوده و زن و مرد و کودک ایرانی (و حتی عراقی) از گزند سلاح های آن جلاد در امان قرار نداشتند، به او کمک می کرد. اگرچه چندی بعد که تجاوزات آن رژیم ادامه یافت، دولت آمریکا متوجه اشتباهات خویش شد، اما این درس باعث عبرت نشد. در زمانه‌ای که گروه تروریستی داعش منطقه خاورمیانه را دستخوش افکار افراطی و اعمال جنایتکارانه خود قرار داده است، دولت کنونی آمریکا با ترور موثرترین فرد در مبارزه با این گروه جنایتکار، و جهان پهلوانِ نابودی داعش، هدیه ای بزرگ تقدیم این گروه تروریستی کرد. اکنون نیز که مردم ایران، علاوه بر بحران جهانی ناشی از هجوم ویروس کرونا هم شده اند، تحت بی‌رحمانه‌ترین تروریسم اقتصادی آمریکا در تاریخ قرار گرفته‌اند، دولت آمریکا همچنان حاضر نیست دست از سیاست اهریمنی فشار حداکثری خود بردارد و با تداوم تحریم به یاری ویروس شتافته است. دولت ایالات متحده پس از خروج غیرقانونی از برجام تاکنون بیش از یکصد اقدام تحریمی علیه مردم ایران اعمال کرده است که مشخصا بخش های اصلی نظام اقتصادی-مالی ایران را هدف گرفته و در نتیجه صدها میلیارد دلار خسارت مستقیم به اقتصاد و مردم ایران وارد آمده است. تحریم های دولت آمریکا موجب شده است افراد زیادی از شهروندان عادی ایران سلامتی، کار و درآمد خود را از دست بدهند، و حال افزون بر این همه، تحریم ها موجب شده است توان مردم ایران در مبارزه با ویروس نیز کاهش یابد و حتی برخی از هموطنان ما به علت این تحریم ها جان خود را از دست بدهند.

ملت آمریکا،
شما همانند همه مردمان جهان، خود در معرض خطر این ویروس ویرانگر و جهانگیر قرار گرفته اید و طعم تلخ نگرانی از آینده خود و عزیزان تان را حس کرده‌اید. این بار، محصور بودن در میان دو اقیانوس موجب نشده است که مردمان قاره آمریکا از خطر و تهدید به دور باشند. می‌دانید و می‌دانیم که پیروزی در جنگ با ویروس تنها زمانی ممکن است که همه کشورها در این نبرد پیروز شوند و حتی یک کشور آلوده به ویروس باقی نماند. این روی دیگر سکه جهانی شدن است که خوشبختی و رنجوری هر دو جهانی شده‌اند. چنان که شاعر ملی ایران حکیم سعدی قرنها پیش سرود که "بنی آدم اعضای یک پیکرند" بر این مبنا یک عضو رنجور، کل این پیکر مشترک را بیمار میکند؛ بدین ترتیب هیچ مرزی، هیچ دیواری نمیتواند موجب شود که یک کشور و یک ملت از گزند ویروس و یا بازگشت آن در امان بماند.
اینجانب هشدار می دهم که در شرایط یک «همه گیری» خطرناک جهانی، تهران و پاریس و لندن و واشنگتن فاصله چندانی ندارند و هر سیاست کوته بینانه و خصمانه‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با این «همه گیری» در سایر کشورها خواهد داشت. کووید-19 به معنای واقعی کلمه یک موضوع مرگ و زندگی برای همه کشورها است و شکست آن یک «وظیفه» جهانی است.
مردم ایران البته درطول تاریخ مقاوم بوده اند و هستند. در طول هزاره‌ها، ایرانیان در برابر هجوم خونریزان و جنگ افروزانی از چنگیز تا صدام، و در برابر بلایای طبیعی از وبا تا طاعون دوام آورده‌اند و باقی مانده‌اند و تاریخ و فرهنگ و تمدن کشور خود را حفظ کرده‌اند. این بار هم چه در برابر ویروس، و چه در برابر تحریم و سیاست های ظالمانه و راهبرد فشار حداکثری دولت کنونی آمریکا، با سربلندی و مقاومت دوام خواهند آورد و از این روزگار سخت عبور خواهند نمود.
اما آیا مردم آمریکا می‌پذیرند که این فشارهای ظالمانه به نام آنان، با رای آنان، و با مالیات آنان بر مردم ایران تحمیل شود؟ ضرورت مبارزه با ویروس، موجب تعطیلی مسابقات ورزشی، جشن های عمومی، اماکن و زیارتگاه‌های مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها، و کسب و کارها و مشاغل بسیاری در جهان شده است. عجیب نیست که حتی در چنین زمانه‌ای، فشار و تحریم و ظلم تعطیل نشود؟ ما ادعای کمک های بشر دوستانه را باور کنیم یا این رفتار ضد حقوق بشری را؟
در روز بیستم مارس (یکم فروردین ماه) ایرانیان به همراه مردمانی از 12 کشور دیگر، سال نوی ایرانی، نوروز (به معنای روز نو و روزگار نو) و آغاز بهار را جشن گرفته‌اند. بیایید کاری کنیم که این بهار، و این «روز نو» آغازی باشد برای نگاه انسانی به سایر هم نوعان.

ملت آمریکا،
من به نام عدالت و انسانیت، وجدان های پاک و فطرت های الهی شما را مخاطب قرار داده و از شما می‌خواهم دولت و نمایندگان خود در کنگره آمریکا را آگاه کنید که دشمنی و فشار و تحریم هیچگاه موفقیتی به همراه نداشته و نخواهد داشت. این گفتار انسانی و رفتار انسانی است که جواب خواهد داد.
متاسفانه تحلیل نادرست از شرایط منطقه و مشورت‌های گمراه‌کننده از سوی دشمنان ایران، سبب شده است تا سیاست های غلط و مداخله جویانه آمریکا در جهان و منطقه خاورمیانه اصلاح نشود؛ و کسی که با شعار بیرون آمدن از خاورمیانه و بازگشت سربازان به خانه، رای ملت امریکا را کسب کرد، از وعده های خود عدول کرده و بیشترین مداخله جویی را از جیب ملت امریکا در منطقه انجام دهد. فاجعه آمیز آنکه دولت امریکا با کشورهایی که موجب پیدایش داعش بوده اند همراهی و هم نوایی داشته، اما با کشوری که نقش اصلی در نابودی داعش ایفا کرده و می کند، به ستیز برخاسته است. متاسفانه تندروترین و مرتجع ترین دشمنان دموکراسی و حقوق بشر در جهان که خود سرزمین دیگر ملت ها را اشغال کرده و یا ملت‌های خود را حتی از یک انتخابات آزاد محروم کرده اند، اکنون به مشاوران دولت آمریکا تبدیل شده و از آن طریق سیاست های منحط خود را به مردم آمریکا دیکته می‌کنند. و اینک " اتحاد ویروس و تحریم " به رمز عملیات جدید آنها علیه ایران بدل شده است. قربانیان تحریم و ویروس نه جناح های سیاسی در ایران که مردم عادی کوچه و خیابان هستند.
اکنون زمان آن است که ملت امریکا بر سر دولت امریکا با صدای بلند فریاد برآورد و از او پاسخ بخواهد. نگذارید بیش از این اوراق تاریخ آمریکا سیاه شود. بازگشت به قانون و حقوق بین الملل و اصول حقوق بشر به نفع مردم آمریکا و همه ملت‌های جهان است. بدانید که آیندگان نسبت به مردم آمریکا از روی عملکرد دولت آمریکا قضاوت می‌کنند و متأسفانه تا به حال عموم جهانیان قضاوت خوبی نسبت به آمریکا ندارند.
ما در ایران همیشه اهل گفتگو بوده ایم و هرگز از آن هراس نداریم، همان گونه که در مذاکرات ۱+۵ اثبات کردیم. ما رعایت تعهدات را ضرورتی قانونی، اخلاقی و بین‌المللی می‌شماریم و نشان داده‌ایم که به توافق‌هایمان پایبندیم و عهدشکنی دیگران را نمی‌پذیریم. مردم ایران ارزش دوستی و احترام بر اساس اصول کرامت و انسانیت را می شناسند و به آن پاسخ مثبت می دهند، اما در مقابل فشار و تهدید می‌ایستند و قهرمانانه دفاع می‌کنند. ما ملت سرافرازی هستیم با هزاران سال سابقه تمدنی، به زبان زور با قدرت پاسخ می دهیم و به زبان کرامت با احترام.
آغاز بهار و عید نوروز بر تمامی شما، به ویژه آمریکایی‌های ایرانی تبار مبارک،
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
اول فروردین ۱۳۹۹

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 37
  • رضا
    0

    سوره اسرا آیه ۲۹ پایه ۳۶ وسلام

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خه،ر ملت قوم وامتی موعدی داره تاخدا چه خواهد. اگر حلال وحرام خدا رعایت بشه کافیه لطفا بحثهای ایدایی موقوف ـ.

    • احمد
      0

      حرفهای رییس جمهور کاملا حق است اما کو گوش شنوا

  • محمد
    0

    چهل ساله مملکت دستتونه.نه هسته ای رو حل کردین و نه اقتصاد رو حل کردین و نه ازدواج و نه مسکن و نه دین و نه ایمان و نه هیچ چیز دیگه ای...فقط یه چهارتا مداح پر رو پرورش دادین که با مغز نداشته ی بعضی از جوونا بازی کنن....تنها دست آورد جمهوری اسلامی مرگ بر آمریکا گفتن هست.حالا هم افتادین به دست و پای ملت امریکا...همونجور که شما دوست ندارین با اسراعیل رابطه داشته باشین.امریکا هم دوست نداره پول و سیستم مالی و اقتصادش رو در اختیار شما بزاره...من فقط اینو میدونم که این وسط هفتاد درصد ملت ایران هستن که پر پر شدن...مثلا تا دیروز توی خبر اعلام میکردن که دستگاه های خودپرداز توسط ستاد امام و بسیج و طلاب و سپاه ضد عفونی شد و تازه برچسب ضد عفونی رو هم روشون میزدن.اما امروز خبر رسید که کلی از کیبرد های دستگاه ها سوخته شده و از مردم خواستن که دیگه دستگاه هارو ضد عفونی نکنن...حالا که دستگاه ها رو خراب کردن کار مردم بوده؟؟؟؟تف به شرف نداشتتون...در هر صورت ما راضی هستیم که پول های نفتمون بلوکه بمونه تا اینا به سوریه و لبنان و یمن ندن و خودشونم اختلاس نکنن تا در حکومت بعدی که تشکیل شد به طور درستی از این پول ها استفاده بشه...و خودمم در جریان هستم که نظرم درج نمیشه اما خواستم که خبرفوری بدونی مردم خر نیستن ...البته شاید سی درصدی خر باشن که از همونا دارین سواری میگیرین و با همون خرا بر ملت ایران حکومت میکنین

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ادم بی فرهنگ وبی ادب اینقدر واژه خرخر ننویس خریت نه تنها علف خوردن است لباس خریت نفهمیدن است نفهم

    • تمشکال
      0

      از آلبانی چه خبر ؟ تو هنوز نمی دانی که امریکا یک قدرت پوشالی ست وقتی (دلار ) این رژیم شیطانی بعد از جنگ جهانی دوم ارز بین المللی شناخته شد این رژیم ضمن سو استفاد از این قرار داد تمام کشورهای دنیا را تهدید به معاملات دلار میکند اما در مقابل چین که به زودی قدرت اول اقتصاد دنیا می شود بسیار کم آورده است و به خاطر همین به جنگ بیولوژیک بر علیه چین برخاست به امیدی که اقتصاد چین را فلج کند ... اما خودش در دامی که پهن کرد افتاده است . چین در مبارزه با این ویروس موفق شده است و انباشت بیشتر طلا در ذخایر خود در چند سال دیگر کمر دلار امریکا را خواهد شکست . ملت ایران هرگز در مقابل ترامپ مثل گاوهای شیرده قبیله نشین های خلیج فارس زانو نمی زنند چنین خفتی راهیچ ایرانی نمی پذیرد . جز آنهایی که به خاک ایران عزیز پشت کردند شرف و غیرت خود را به صدام امریکا و اسراییل فروختند و حالا چه در آلبانی و چه در برخی از کشورها به مزدوری خود عشق می ورزند !

  • صدرا
    0

    برو بابا

  • وحید
    0

    آدم اگه از خدا دور بشه مجبوره به هر ذاتی تن بده،روحت شاد حاج قاسم ، یک روز با ترس از جنگ ما رو به ذلت مذاکره می کشند یک روز با ترساندن از کرونا. مرگ باعزت شرف داره به این ذلت

  • محمد امین فلاح
    0

    میگن از تهدید فرصت بسازی استادش روحانیه بهتر از این نمتینوس پالس مذاکره بفرسته

  • وحید
    0

    فکر می کنم اگه به درگاه خدا این طور التماس کنیم زودتر نتیجه می گیریم

    نظرات شما -
    • یه کم فکر کن!
      0

      مرد حسابی برای مملکت داری که به خدا التماس نمیکنن پیروی از دستورات خدا یه چیزه... کاربلدی و عرضه و دانش مملکت داری یه چیز دیگه!!!!

  • علیرضا
    0

    آقای روباه مکار جناب دکتررررررر ح.ر. به جای فرستادن سیگنال و پیام به ملت بیچاره محروم و فقر و افسرده و گرفتار حکومت دیکتاتوری لطفا اگه میتونی بعد هفت سال یکاری کن ما ملت غیور .غنی .آزاد و دموکرات و شاد ایران که فقط و فقط چهل سال پیش کش توهمین هفت سال شما رو به خاک سیاه نشوندی رو از فلاکت در بیار ته چاه نبر پیغام و ندا دادنت به مردم امیکا پیش کشت... تو جیب مارو نزن باقیش پیش کش!!!

  • فرهاد
    0

    جنابعالی هم سعی کن دروغهای بزرگتر به ملت تحویل نده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      الان زمان جنگ کردن نیست خواهش میکنم ازهمه فقط دعا کنید این بلا زودتر از سر همه کم بشه

  • شهرام
    0

    حسن دروغ گفته ملت آمریکا بر سر دولت فریادبزنن. تا جایی که یادمه آبان مردم ایران همین کار رو با دولت بی عرضه و دزد جمهوری اسلامی کردند ولی مردم رو به گلوله بستن. پس حسن دهنتو ببند تا دهنمو وا نکردم قهوه ایت کنم

  • ی ایرانی شیعه وطن پرست
    0

    شیرین زبان کی بودی تو روحانی بدان امریکاه ی دشمن خون خوار برای ما ایرانیها هست جانم فدای سید علی خامنه ای الله اکبر

  • محسن
    0

    مطالب مطرح شده توسط رئیس جمهور، درقالب معلم وشاگرد شاید جواب دهد ولی در عالم دیپلماسی نتیجه نمی‌دهد. آمریکا فقط زبان قدرت را می‌بیند. فراموش نکنیم همین برجام محصول مقاومت ملت وافزایش توان هسته ای ایران بود. وگرنه اوباما گفت اگر به دست من بود تمام برنامه هسته‌ای ایران رو جمع میکردم.

  • کاربر ناشناس
    0

    مقدمه ای برای ذیمقدمه.

  • یه ایرانی
    0

    بیشتر دارم شک میکنم که به عمد خواستید بیماری بین مردم ایران پخش بشه چون کفگیر بدجور ته دیگ خورده و چاره ای جز رفع تحریمها ندارید بنابراین جون مردم رو وسیله التماس کردید!!!!

  • کوروش
    0

    پس چی شد تحریمها باعث قویتر شدن ایران میشد حالا چی شده که به دست و پا افتادیم....... ولی ما دیگه عادت کردیم الان دوباره یه فیلم دیگه مثل برجام پیاده میکنید که یکی دو سال دیگه وقت بخرید که سر مردم رو شیره بمالید

  • معلم.
    0

    ملت ایران مشکلی با امریکا ندارن. سیاست های جمهوری اسلامی در بیشتر جهات به شکست انجامیده مخصوصا در 10 سال اخیر.باید مسئولین طرحی نو دراندازند. ایران نباید تحت امر ولادیمیر پوتین مامور کا گ ب باشد.

  • کاربر ناشناس
    0

    دیگه بسکه این معادلات دروع رو شنیدیم برامون عادی شده اخه چرا دروع میگی شما هنوز نتونستین مردم خودمونو متقاعد کنین که خودشونو قرنطینه کنن میدونین چرا چون جان وزنده موندن براشون با مرگ یکیه از بس بد بخت وبی پناه شدن امریکا به هر نفر از مردمش دو هزار دلار داد گفت بشینینین خونه خرجتون با من روحانی مردم گرسنه اند تو گرسنگی رو نمیفهمی

  • تمشکال
    0

    امریکا اگر از ایران سیلی محکمی خورده است وسوز آن را هنوز احساس می کند سردمداران شیطانی اش مطئمن باشند از تحریمی که به مردم ایران در بحبوحه بیماری ویروس کرونا کرده اند از خداوند سیلی محکم تری خواهند خورد که در تاریخ امریکا ماندگار خواهد ماند

  • علی فاتح
    0

    این ترامپ کفتار ودولت وحشی صهیونیست امریکا دورازجان ایرانیها نمی خواهند سر به تن ماباشه مانیزنباید بگذاریم انها درخلیح فارس واسیا آب خوش ازگلویشان پایین برود.سایرممالک چقدربیچاره هستند که بدون اجازه انها قادرنیستند شلوارشان رابالا بکشند.کشوری که دم ازحقوق بشر می زند کدام بشر.ازنظرآنها چاکران شیرده که ازهرجنبنده ای کثیف ترند بشرمجسوب می شود

  • محسن
    0

    همه مردم عزیزند حق اهانت نداری.

  • علی
    0

    چی شد تا دیروز میگفتید ما به آمریکا احتیاج نداریم آمریکا اقتصادش ورشکسته موقع پول گرفتن که میشه میرین التماس میکنید حالا هم برید بگید مرگ بر آمریکا یه بومو دوهوا !!!!!!!!

  • تراب
    0

    ببخشید چرا تو مملکت ما یه دونه ماسک برای بیمار کرونایی پیدا نمیشه بزنه تا 100 نفر دیگه رو الوده نکنه غیر اینه که دولت میخواد با مردن مردم و مظلوم نمایی جهانی از زیر تحریم ها خارج شود ...بخدا من کاری به سیاست ندارم و کاری هم با دولتو کوفت و زهر مارتون ندارم هرجا رو نگاه میکنم خراب کردید اعتماد اعتقاد مردم ...اقتصاد و فرهنگ و سیاست ...با خودتون رو راست باشید شما مرد عمل نبودید شما با مردم صادق نبودید وگرنه چنین عاقبتی نداشتید منفور ملت شده اید.

  • کاربر ناشناس
    0

    من هرگز سیاستهای جهانی امریکار را تائید نمیکنم واما شما هرهفته جمعه ها در نمازتان و در هر مراسم و راه پیمائی شعار مرگ بر امریکا میدهید بعد انتظار چه دارید

  • زهرا
    0

    از همه خواهش میکنم بجای جنگ لفظی فقط دعا کنید این بلا زودتر از سر همه کم بشه ،این بلا آسمونی هست یا زمینی فعلا دامنگیر همه شده

  • دلباز یاسوج
    0

    من تا الان شک داشتم ولی الان به یقین رسیدم که تو رئیس جمهور ایران نیستی یا تو ایران تشریف نداری. شما که به تار وتنبک میزدی که تحریم فرصت است حالا که ته دیگ رو شده دست به قلم شدی، آمریکا ده مرتبه مستقیم اعلام دوستی و صلح کرد اما گفت با رئیس شما نه با شما جناب روحانی پس خودت را خسته نکن و کاغذ را بیهوده خط خطی،

  • ب.رضاوندی
    0

    سلام وقت بخیر. مطالب نامه ی رییس جمهور به مردم آمریکا را مفید میدانم. هم به خطاهای آمریکا در سال های اخیر اشاره کرده و هم متمدنانه حقایق و نکاتی رو بیان کرده که برای ثبت در تاریخ ضروری است. ضمنا اثری از التماس در مطالب ایشان نمی بینم که برخی به آن سختگیرانه تاخته اند، بلکه وقی در راس هیات حاکمه ی آمریکا منطقی حکمفرما نیست، تنها امیدی که می ماند، بیان مطالب برای خود مردم آمریکاست. سختی های مردم نجیب کشور عزیزمان قابل انکار نیست ولی نباید بخشی نگر باشیم. با یک نگاه کلان به همه ی مسائل به نظرم می توان برداشت مثبتی از این اقدام آقای رییس جمهور داشت.

  • جواد
    0

    محمد جان سلام. عزیزم لابد توی آینه وایسادی خودتو دیدی که مردم رو خر فرض کردی . این ملت استقلال و اعتقادات خودشونو فدای چیزای دیگه نمی کنن. شما هم بهتره یه فکری بحال خودت کنی. حسن آقای روحانی هم که به قول خودش هیچ راهی رو بجز مذاکره و گدایی به درگاه آمریکای خونخوار بلد نیست. ان شاءالله این یک سال هم میگذره و روسیاهی به ذغال می مونه.

  • امید
    0

    بیادسریال روزی روزگاری..التماس نکن

  • محسن
    0

    من یه کارگرم همین دیروز که عید بود سرکار بودم توم غداری میدونی چرا چون اقای روحانی من بچه دهاتم خیلی قشنگفت

  • مهیار
    0

    اصلا خبر دارین که دولت محترمتون تو این اوضاع اقتصادی قیمت نون رو‌ گرون کرد. دیگه نونم گیرمون نمیاد

  • امید
    0

    وای دوباره صدای اون کلیدش در اومد بدبختر شدیم

  • داودی
    0

    اقای رییس جمهور اکثر مردم از سیاست شما در برخورد با این بحران راضی نیستند توجه داشته باشید اینجا سوییس نیست شما جان مردم در قرنطینه منازل را بازیچه دست عده ای کج فهم و متمرد قرار دادید چرا پلیس اینقدر شل و بی رمق عمل میکند اخبار ساعت 14 را ببینید همین مردم کج فهم با مسافرت به ریش ملت ایران میخندند چرا پلیس نباید جرایم سنگین برای این متمردین اعمال کنند تاکی با انشالله و ماشالله حرکت میکنید مطمیناحضرتعالی مسول و پاسخگوی مرگ و میر مردم در قرنطینه منازل هستید نگذارید افسوس پلیس مقتدر گذشته را بخوریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها