اعتراض احزاب اپوزسیون هند به عملکرد دولت در مقابله با ناآرامی‌های دهلی‌، وزیر کشور استعفا کند

احزاب اپوزسیون هند علیه مرگبارترین شورش‌های دهلی در چند دهه گذشته که در آن دست کم ۴۶ تن کشته شدند دست به اعتراض زدند.

اعتراض احزاب اپوزسیون هند به عملکرد دولت در مقابله با ناآرامی‌های دهلی‌، وزیر کشور استعفا کند

حزب حاکم دهلی در کنار سایر احزاب اپوزسیون علیه حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به نارندرا مودی، نخست وزیر هند و نحوه رویارویی با اعتراضات گسترده و همگانی اخیر در شمال شرق دهلی اعتراض کرده‌ است.

همچنین اعضای حزب ترینامون متعلق به بنگال غربی نیز در پارلمان علیه شورش‌های اخیر دست به اعتراض زده و چشمان خود را با پارچه سیاه بستند و مدعی شدند که حزب حاکم دولت هند چشمان خود را به روی آشوب‌ها بسته است، در حالی که درگیری‌ها در دهلی ادامه دارد.

اعتراضات بر سر ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در دهلی وارد سومین روز متوالی خود شده است. این درگیری‌ها بین مسلمانان و هندوها در دهلی پس از آن آغاز شد که درگیری‌هایی بین حامیان و مخالفان قانون جدید شهروندی به وجود آمد.

در همین حال تعداد تلفات در پایتخت هند ناشی از این درگیری‌ها به ۴۶ تن افزایش یافته است. درگیری‌ها بین مسلمانان و هندوها در اعتراض به این قانون جدید تصویب شده از سوی دولت مودی ماه‌هاست ادامه دارد و این اواخر شدیدتر شده است و جدا از یک توییت پس از آنکه شورش‌ها تقریبا پایان یافته بود، نخست وزیر هند نسبت به این خشونت‌های گسترده جمعی سکوت اختیار کرده است.

در همین حال آمیت شاه وزیر کشور هند نیز احزاب اپوزسیون را به تحریک آشوب‌ها با گسترش اطلاعات نادرست درباره‌ی قانون جدید شهروندی متهم کرده و در این میان احزاب اپوزسیون نیز خواستار استعفای وی شده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها