اظهارات پامپئو، اوکراین را در شرایط سختی قرار داده است

اظهارات گزارش شده وزیر امور خارجه آمریکا که ظاهرا در آنها اهمیت اوکراین برای آمریکایی‌ها را کم اهمیت جلوه داده بود، درست چند روز پیش از سفرش به این کشور، کی‌یف را در شرایط سخت و دشواری قرار داد.

اظهارات پامپئو، اوکراین را در شرایط سختی قرار داده است

اوکراین در حال حاضر به خاطر روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر روی لبه یک پرتگاه سیاسی راه می‌رود؛ روندی که بر اتهامات مبنی بر اینکه ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیق از پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش تحت فشار گذاشته، متمرکز است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است سفر رسمی خود به اوکراین را از روز پنجشنبه آغاز کند، ارشدترین مقام آمریکایی خواهد بود که از زمان آغاز روند استیضاح ترامپ به اوکراین سفر خواهد کرد.

هفته گذشته پامپئو متهم شد که در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران رادیو ملی آمریکا درباره اوکراین با فریاد گفته است که "آیا شما فکر می‌کنید آمریکایی‌ها به اوکراین اهمیت می‌دهند؟"

زلنسکی هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظری نکرده و استراتژی خود مبنی بر اجتناب از اکثر سوالات درباره استیضاح ترامپ را ادامه داده است.

اسویانوسلاو یوراش، یکی از قانون‌گذاران از حزب زلنسکی گفت: ممکن است که اظهارات ادعا شده پامپئو به مزاق ما خوش نیامده باشد ولی نمی‌توانیم به این خاطر از پامپئو انتقاد کنیم. ما نمی‌توانیم نگرش منفی‌مان را نشان دهیم.

وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت که سفر پامپئو به کی‌یف بیانگر حمایت از اوکراین است و بر درگیری‌ها در دونباس، کمک نظامی و حمایت واشنگتن از اصلاحات دموکراتیک کی‌یف تمرکز دارد.

پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه سابق اوکراین گفت: کی‌یف واشنگتن را یک شریک ویژه می‌داند اما زمینه سفر پامپئو کاملا نامطلوب است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها