سودان با یک گروه شورشی توافق صلح امضا کرد

مقام‌های دولت انتقالی سودان با یک گروه شورشی در بخشی از تلاش‌های دولت برای پایان دادن به جنگ‌های داخلی طولانی‌مدت در این کشور توافق صلح امضا کرده‌اند.

سودان با یک گروه شورشی توافق صلح امضا کرد

این توافق بین دولت سودان و یک گروه شورشی از "جبهه انقلابی سودان" امضا شده است. این توافق می‌تواند راه را برای توافق‌های صلح با دیگر گروه‌های شورشی از جبهه انقلابی سودان هموار کند. این توافق در جوبا، پایتخت سودان جنوبی به امضا رسید.

مذاکرات برای پایان دادن به شورش‌ها و درگیری‌ها در استان‌های سودان هدف اصلی برای دولت انتقالی این کشور است. به نظر می‌رسد که این گفت‌وگوها باعث احیای وضعیت اقتصادی در سودان می‌شود چون حجم اعظم بودجه این کشور صرف مصارف نظامی شده است.

شورای مستقل در اوت سال جاری میلادی زمام امور در سودان را چند ماه پس از آن برعهده گرفت که قیامی حامی دموکراسی ارتش این کشور را برای برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان در آوریل رهبری کرد. معاون رئیس این شوار که ریاست هیات دولت در مذاکرات را بر عهده دارد، گفت:‌ زمان برای صلح و ثبات پس از چندین دهه جنگ و خرابی فرا رسیده است.

این هیات که سه‌شنبه به خارطوم، پایتخت سودان برگشت، قرار است بار دیگر به جوبا سفر کند تا مذاکرات با سایر گروه‌های شورشی را از سر بگیرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها