احتمال تنش در روابط واشنگتن و ریاض / شلیک دانشجوی سعودی به روابط گرم ترامپ و سلمان

شلیک دانشجوی سعودی در فلوریدا به نظامیان آمریکایی و مرگ ۴ نظامی این کشور زمینه را برای افزایش تنش بین آمریکا و عربستان مهیا کرده است.

احتمال تنش در روابط واشنگتن و ریاض / شلیک دانشجوی سعودی به روابط گرم ترامپ و سلمان

شاید برای همین است که واکنش ترامپ به حادثه تیراندازی در پایگاه هوایی پنساکولای فلوریدا خنثی است‌.

با اعلام این خبر که ضارب پایگاه نظامی در فلوریدا نظامی عربستانی بوده، ترامپ توئیت زده و نوشته جزییات جلسه توجیهی کامل درباره تیراندازی غم انگیز در پایگاه پنساکولا را دریافت کرده و با فرماندار صحبت کرده است.

وی دعای خود را تقدیم قربانیان حادثه و خانواده‌های آنان کرد و افزود که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و اوضاع را از نزدیک رصد می‌کنند.

این توییت ساعتی پس از آن زده شد که نظامی عربستانی صبح ساعت 7:15 به سوی نظامیان آمریکایی در پایگاه متعلق به نیروی دریایی آتش گشود و ۴ تن را کشته و ۱۱ تن دیگر را زخمی کرد. ضارب توسط نظامیان آمریکایی از پای درآمد.

کمی بعد از این اتفاق، رئیس جمهور آمریکا از تماس تلفنی پادشاه سعودی و ابراز همدردی وی با خانواده قربانیان حمله یک شهروند سعودی به پایگاه نظامیان آمریکایی در فلوریدا خبر داد.

دونالد ترامپ نگران است که اتفاق امروز روابط اقتصادی آمریکا با یکی از مهمترین متحدانش در خاورمیانه را دچار آسیب نکند.

منتقدان ترامپ که او را متهم می‌کنند در قبال رفتارهای تروریستی سعودی مانند حمایت از داعش یا قتل خاشقچی سکوت کرده، این‌بار از شلیک دانشجوی سعودی برای تحت تاثیر قراردادن روابط واشنگتن و ریاض استفاده خواهند کرد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    امریکا باید بداند مسلمانان با او مخالفند حتی آنها که ظاهرا از سر ترس اظهار نوکری می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها