ستاد اربعین در عراق نقش اصلی در خدمات رسانی داشت

وزیر کشور با اشاره به امنیت و سلامت زوار در برگزاری مراسم اربعین گفت: عظمت این ایام و سلوک این مراسم مورد حیرت جهانیان قرار گرفته است.

ستاد اربعین در عراق نقش اصلی در خدمات رسانی داشت

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین که امروز (یکشنبه ۱۲ آبان) در محل وزارت کشور برگزار شد، با تشکر از دولت و ملت عراق برای برگزاری اربعین حسینی گفت: الحمدالله با رضایت، امنیت و سلامت زوار این مراسم را برگزار کردیم. عظمت این ایام، کیفیت آن و چگونگی اقدامات و سلوکی که در این مراسم بوده مورد حیرت جهانیان قرار گرفته است.

او ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری به موضوع اربعین اشاره کردند و گفتند اربعین یک موضوع انسانی است و فراتر از مرز‌های عقیدتی، قومی، ملی و زبانی بوده یک موضوع کاملاً انسانی است و باید تلاش کنیم که این موضوع انسانی را هر سال باشکوه‌تر، موثرتر و نافذ‌تر در نظم و انضباط امنیت و سلامت بیشتر پیش ببریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امسال با سه حادثه روبه‌رو بودیم، گفت: خوشبختانه با هماهنگی، همدلی و هم‌افزایی بسیار خوب توانستیم از این سه حادثه عبور کنیم. حادثه اول سیل بود، به جز لطف خدا همکاری، هماهنگی و همدلی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف با همراهی خوب مردم نمی‌شد به طریق دیگری این کار انجام شود. این کار بسیار کار عظیمی بود.

وزیر کشور بیان کرد: حادثه دوم مقابله با تحریم و مقاومت و استقامت در برابر توطئه‌های دشمن بود که با همت مردم ایران و راهنمایی‌های رهبری، همت دولت، مجلس و قوه قضاییه توانستیم این موضوع را به گونه‌ای پیش ببریم که خود آنها هم بگویند که ایران استقامت خوبی داشته است.

او با بیان اینکه حادثه سوم اربعین بود، گفت: توانسستیم با همکاری و همدلی مدیریت منسجم و هماهنگ مراسم را در موعد محدود حدود ۲۵ روز مدیریت کنیم. در این میان هدایت رهبری، کمک دولت و تمام دستگاه‌ها دخیل بود. همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیداری که با موکب‌داران داشتند، فرمودند که بحث فرهنگی اربعین بسیار حائز اهمیت است یعنی اگر ما سه حوزه طریقت، شریعت و حقیقت برشماریم اربعین عاشورا همان بعد فرهنگی، معنوی و بومی آموزه‌های دینی است که باید بر روی آنها کار کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها