ترامپ: اطلاعات جدیدی دربارۀ هک انتخابات منتشر می‌کنم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، دربارۀ ادعای کاخ سفید مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ابراز تردید کرده و وعده داده است که اطلاعات جدیدی در این مورد منتشر کند.جامعه اطلاعاتی امریکا ...

ترامپ: اطلاعات جدیدی دربارۀ هک انتخابات منتشر می‌کنم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، دربارۀ ادعای کاخ سفید مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ابراز تردید کرده و وعده داده است که اطلاعات جدیدی در این مورد منتشر کند.

جامعه اطلاعاتی امریکا اعلام کرد دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مداخله کرده و با هک کردن اطلاعات حزب دموکرات، به ترامپ برای پیروزی بر هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش، کمک کرده است.

این در حالی است که هم روسیه و هم ترامپ این اتهامات را رد کرده‌اند؛ ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، گفت امریکا یا باید مدارکی ارائه کند و یا به اتهام زنی پایان دهد.

ترامپ روز شنبه در فلوریدای امریکا به خبرنگاران گفت: «خب من فقط از آن‌ها می‌خواهم که مطمئن باشند، زیرا این اتهامی جدی است و از آن‌ها می‌خواهم که جدی باشند.»

ترامپ گفت این اتهام‌ها شبیه اشتباهی است که سازمان‌های اطلاعاتی امریکا انجام دادند و گفتند عراق تسلیحات کشتارجمعی در اختیار دارد.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات جدیدی دربارۀ نفوذ سایبری منتشر می‌کند، گفت هک کردن را به‌سادگی نمی‌توان اثبات کرد.

ترامپ افزود: «من اطلاعات زیادی دربارۀ هک کردن دارم. اثبات هک کردن بسیار دشوار است. بنابراین ممکن است این هک را کس دیگری انجام داده باشد. و من چیزهایی می‌دانم که باقی مردم نمی‌دانند و بنابراین آن‌ها نمی‌توانند دربارۀ شرایط مطمئن باشند.»

زمانی که از ترامپ پرسیده شد، شما چه می‌دانید که دیگران نمی‌دانند، وی در پاسخ گفت: «روز سه‌شنبه یا چهارشنبه متوجه خواهید شد.»

ترامپ درباره اهمیت امنیت سایبری گفت وی به هیچ رایانه‌ای اعتماد ندارد زیرا همه آن‌ها ناامن هستند.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز جمعه گفت کرملین در واکنش به تصمیم واشنگتن برای اخراج 35 تن از دیپلمات‌های روسی و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو هیچ‌کدام از دیپلمات‌های آمریکایی را اخراج نخواهد کرد.

این اظهارات پوتین پس‌ از آن مطرح شد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، پیش‌تر از برنامۀ مسکو برای اخراج 32 دیپلمات امریکایی در اقدامی به‌تلافی‌ تصمیم واشنگتن خبر داده بود.

ترامپ در واکنش به این تصمیم پوتین، در صفحۀ توییتر خود نوشت: «اقدامی بزرگ (از سوی پوتین) برای به تعویق انداختن (اقدام تلافی‌جویانه) انجام شد. ترامپ نوشت: «همیشه می‌دانستم که وی (پوتین) بسیار باهوش است.»

منبع: پرس تی وی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها