زخمی شدن ۴۹ فلسطینی در تظاهرات "بازگشت" / افتتاح "بوستان بازگشت" در شرق غزه

هفتاد و هشتمین جمعه تظاهرات بازگشت در مرزهای غزه با حضور هزاران فلسطینی برگزار شد.

زخمی شدن ۴۹ فلسطینی در تظاهرات "بازگشت" / افتتاح "بوستان بازگشت" در شرق غزه

تظاهرات بازگشت روز جمعه با شعار "کودکان شهیدمان" برگزار شد و از نکات بارز این تظاهرات، مشارکت گسترده و پررنگ کودکان فلسطینی بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی طبق روال معمول با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب این تظاهرات مسالمت آمیز کردند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در تظاهرات جمعه دست کم ۴۹ فلسطینی زخمی شدند که ۲۲ نفر از زخمی شدگان کودک هستند.

از آغاز تظاهرات بازگشت در مارس سال گذشته تاکنون ۳۲۷ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۲ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال بیش از ۵۰۰ نفر از آنان وخیم است.

هیئت عالی ملی تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره که مسؤول سازماندهی این تظاهرات‌ها است، بارها تاکید کرده که این تظاهرات تا تحقق تمامی اهدافش از جمله شکستن محاصره غزه و تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی ادامه خواهد داشت.

اکنون فلسطینیان دست به ابتکاری جدید زده و قرار است بوستانی را در شرق غزه ـ محل برگزاری تظاهرات‌های بازگشت ـ به اسم "بوستان بازگشت" افتتاح کنند.

هیئت مذکور اعلام کرد که افتتاح این بوستان در روز یکشنبه پیامی روشن به دشمن صهیونیستی است بدین مفهوم که ملت فلسطین هرگز سرزمین خود را ترک نخواهند کرد و امیدوار به بازگشت به آن هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها